کد خبر: ۱۴۹۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲
وزارت امور خارجه چین امروز (دوشنبه) از آمریکا در خواست کرد، به اقداماتی که صلح و ثبات در تنگه تایوان را تهدید می‌کند، دست نزند. این اظهارات پی از آن بیان شد که دو ناو آمریکایی به این منطقه وارد شدند.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از آن که دو ناو آمریکایی به نام‌های یو.اس.اس ماستین و یو.اس.اس بنفولد، وارد آبراه جداکننده تایوان از چین شدند، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در کنفرانسی خبری از آمریکا در خواست کرد، به اقداماتی که صلح و ثبات در تنگه تایوان را تهدید می‌کند، دست نزند.

پس از ورود این دو ناو به آب‌های این منطقه، وزارت دفاع تایوان در بیانیه‌ای تصریح کرد: ارتش وضعیت را در مناطق اطراف تحت نظر داشته و از اطمینان و قابلیت‌های لازم برای حفظ ثبات منطقه‌ای و دفاع از امنیت ملی برخوردار است.

یک مقام وزارت دفاع تایوان به خبرگزاری فرانسه عنوان کرد که این کشتی‌های جنگی تا شنبه شب همچنان در تنگه تایوان به سر برده‌ و به گفته او در آب‌های بین‌المللی حضور داشته‌اند.

چارلی براون، سخنگوی ناوگان اقیانوسیه ارتش آمریکا نیز گفت که دو کشتی از این تنگه عبور کرده‌اند اما این مانور را کم اهمیت دانست.

او به خبرگزاری فرانسه بیان کرد: کشتی‌های نیروی دریایی آمریکایی برای نقل و انتقال از دریای چین جنوبی به دریای چین شرقی و بالعکس از تنگه تایوان استفاده می‌کنند و سال‌های زیادی است که چنین رویه‌ای دارند.

این تحول در حالی رخ داده که واشنگتن و پکن درگیر یک جنگ تجاری شده‌اند و تنش‌ها میان پکن و تایپه نیز تشدید شده است
منبع: ایسنا
برچسب ها: چین ، آمریکا ، درخواست
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین