کد خبر: ۱۴۹۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶
قدرت‌الله علیخانی:
یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: معتقدم هنوز دیر نشده و اول کار آقای روحانی است، چرا که فقط یک سال گذشته است و نباید طوری عمل کند که انگار سال آخر دولت است. به ایشان می‌گویم «قوی کار کن و شجاعانه به میدان بیا».
ناطقان: حجت الاسلام و المسلمین قدرت الله علیخانی درباره بحث استعفای رییس جمهور گفت: بحث استعفای رییس جمهور حرف دشمنان ایران و حاکمیت و نظام است. برای اینکه رییس جمهور یک سال نیست که با ۲۴ میلیون رای مردم روی کار آمده است. بسیاری از رای دهنده ها، از رییس جمهور گله دارند، ولی موافق استعفای رییس جمهور نیستند. چون با استعفای رییس جمهور کشور عملا به بحران واقعی می‌رود. آن‌ها که توجه ندارند و یا مخالف نظامند و یا می‌خواستند وضع بدتر از این شود، دلشان می‌خواست رییس جمهور استعفا دهد و بحرانی شدیدتر از شرایط فعلی ایجاد شود. این اتفاق بحران اقتصادی را به بحران سیاسی تبدیل می‌کرد که کنترل آن مشکل بود.

اهم اظهارات علیخانی به شرح زیر است:

* افراد یا گروه‌های خواهان استعفای رییس جمهور، گروه‌های ریشه داری نبودند یا پایگاهی ندارند. مثل موتلفه ای‌ها یا پایداری ها. البته این وسط، بعضی از نظامی‌ها هم این حرف را گفتند، اما بعد از ملاقات رییس جمهور با رهبری، حرفشان را پس گرفتند و منکر شدند؛ و اگر چنین چیزی گفته بودند، سریعا اصلاح کردند. دیگران هم همینطور. طوری که آقای حاجی بابایی هم این مساله را رد کرد و گفت: این حرف، حرف فراکسیون ولایی نیست. بنده به شخصه، گرچه از رییس جمهور نسبت به مواضعشان و عدم تحقق برخی وعده‌هایی که به مردم دادند، گلایه مندم، اما با استعفا شدیدا مخالف بودم، چون می‌دانم عواقب خطرناکی برای کشور داشت.

*خط استعفای رییس جمهور خط خطرناک و انحرافی بود و کشور آسیب می‌دید. متاسفانه به نظر می‌رسید رییس جمهور منفعل شده بود و مدت‌ها در مقابل این تهاجم‌ها و تخریب‌ها سکوت کرده بود و خود این سکوت باعث تضعیف دولت و بگومگو‌هایی شده بود و به اعتقاد من زودتر از این‌ها باید با مردم صحبت می‌کرد.

*آقای رییس جمهور یکی دو بار از وزرای خود گله کرد. یک بار آمد و گفت: روزه سکوت گرفته اید. یک روز گفت: اگر نمی‌توانید کار کنید، چنین و فلان. فکر می‌کنم رییس جمهور از بخشی از کابینه خود ناامید شده بود. شنیده ام قبلا از اصلاح طلبان هم گله‌مند بودند که از من حمایت نمی‌کنند. این در حالی است اصلاح طلبان مثل گذشته حامی رییس جمهور هستند. شما دیدید که آقای موسویان که از همراهان قدیم رییس جمهور بوده، جزو کسانی شد که استعفا را مطرح کرد، استعفایی که چند ماه پیش احمدی نژاد باب آن را باز کرده بود. یعنی عملا برخی نوعی هم صدایی در این موضوع با احمدی نژاد پیدا کردند.

*ممکن است بخش زیادی از اصلاح طلبان، منتقد رییس جمهور باشند، اما مخالف او نیستند. یعنی به عملکرد رییس جمهور و وزرای کابینه معترضند. من نمی‌دانم آقای روحانی با وزرا و کارگزارنش رودربایستی دارد؟ اوضاع دست خودش است و خودش می‌تواند اوضاع را برگرداند.ترمیم کابینه با افرادی کاردان و امتحان پس داده انجام شود. چرا که تاخیر در ترمیم، کار را به جایی رساند که صدای مجلس هم درآمد.

*هر کسی که انگیزه و تحرک لازم را ندارد یا پاسخگوی مردم نیست. هر کسی که سست کار می‌کند و حاضر نیست در محیط کاری خود تغییرات بدهد عوض شوند. البته هستند وزرایی که فعالند و طبق شنیده‌ها حتى در جلسات هیات دولت جدى برخورد مى کنند و حتى نقد مى کنند. رییس جمهور هم که می‌گفتند بعضی‌ها روزه سکوت گرفته اند، حتما مخاطب و مصداق را بهتر می‌شناسند. الان ترمیم کابینه دو جهت دارد، یک جهت افرادی که خوب عمل نکردند و باید بروند و یکی جهت وزرایی که ظاهرا بنا به دلایل کاری یا اختلاف نظر با بخش دیگر در کابینه، نمی‌خواهند بمانند. چون وزرایی را سراغ دارم که چندین بار استعفا داده اند، اما رییس جمهور نمی‌پذیرد. چه اشکالی دارد که اگر نمی‌خواهد بماند، برود و کس دیگری بیاید.

*چندى پیش در مراسم بزرگداشت برادر آقای ناطق نوری مسوولی به یکی از دوستان گفته ۴ بار استعفا داده ام و آقای روحانی قبول نمی‌کند. وقتی کسی استعفا می‌دهد اگر اختلاف در فکر یا نوع کار است، باید راه حل پیدا کنید، اگر نمی‌شود، باید استعفا را بپذیرید، وقتی نمی‌پذیرید مشکلات مضاعف می‌شود.


منبع: انتخاب
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین