کد خبر: ۱۴۹۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت استان آذربایجان غربی گفت : آب شرب روستای شبیلوی میاندوآب سالم است و علت احتمالی مسمومیت تعدادی از اهالی این روستا بیماری روده ای است .
ناطقان: در پی مراجعه 17 نفر از اهالی روستای شیبلوی میاندوآب بر اثر مسمومت به مراکز درمانی  دکتر انتظارمهدی‌ گفت: با توجه به مراجعه تعدادی از اهالی روستای شبیلو به بیمارستان این شهرستان، موضوع به طور جدی در دستورکار قرار گرفته و مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب به همراه همکاران در بیمارستان حاضر شده و نسبت به بررسی وضعیت بالینی بیماران و عوامل موثر در بروز این بیماری اقدام کردند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی افزود: جلسه ای در ساعت یک بامداد ۱۸ تیر ماه در محل بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) تشکیل و صبح امروز نیز بررسی میدانی با حضور اکیپ دانشگاه علوم پزشکی استان و مدیریت شبکه بهداشت و درمان و سایر مسئولان شهرستانی انجام و مستندات کنترل کیفی آب شرب منطقه مورد بررسی قرار گرفت .

انتظارمهدی اضافه کرد : نتایج بررسی‌ها حاکی از سالم بودن آب شرب مصرفی منطقه دلالت داشته و هیچگونه آلودگی آب شرب مصرفی مردم مطرح نیست و علت احتمالی این بیماری روده ای مسمومیت غذایی بوده که نمونه های تهیه شده در سطح استان و انجام آزمایشات تکمیلی ، در دست بررسی قرار دارد .

رئیس مرکز بهداشت استان گفت :  تعداد مراجعین از ساعت ۲۲ شب تا ساعت ۸ صبح دیروز ۱۷ مورد بوده که ۱۳ تن بستری شده بودند و از این تعداد نیز تا ظهر دیروز تنها شش نفر تحت نظر و بستری بوده و بقیه ترخیص شده اند .

وی تأکید کرد : توصیه می کنیم شهروندان قبل از مصرف سبزیجات نسبت به سالم سازی آنها اقدام کرده و از استفاده از سالادهای غیر بسته بندی شده در مراسم و نیز از مصرف غذای مانده بیش از دو ساعت خودداری کرده و حتی الامکان غذای روزانه خود را در منزل تهیه کرده و در صورت لزوم غذای مورد نیاز را از مراکز معتبر تهیه کنند .

منبع: ایلنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین