کد خبر: ۱۴۹۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰
یک میوه سبز رنگ در کاهش خطر ابتلا به سرطان‌های سینه و پروستات تاثیر شگرفی دارد.
ناطقان: شصت درصد از آمریکایی‌ها می‌گویند که آووکادو در فهرست خوراکی‌های مورد علاقه آنهاست، ممکن است برای شما هم همینطور باشد! اما آیا می‌دانستید که آووکادو می‌تواند از بدن در برابر سرطان‌هایی مانند سرطان سینه محافظت کند؟
 

آووکادو دارای خواص زیادی برای سلامتی است، کمترین خواص آووکادو داشتن مواد مغذی است که می‌تواند سلول‌های سرطانی را از بین ببرد.
 
یکی از این مواد، اووکاتین ب است، اووکاتین ب یک نوع چربی است و منحصرا در این میوه یافت می‌شود (لازم به ذکر است که آووکادو در دسته سبزیجات قرار نمی‌گیرد). براساس یک گزارش 2015 که در مجله Cancer Research منتشر شده است، اووکاتین ب برای مبارزه با لوسمی حاد میلوئید (AML) که یک نوع سرطان نادر است، بسیار مفید است.
 
محققان این مطالعه که از چندین موسسه در ایتالیا و کانادا به طور مشترک در این تحقیق حضور داشتند، متوجه شدند که این ماده نه تنها قادر به از بین بردن سلول‌های معمول سرطانی است، بلکه می‌تواند سلول‌های بنیادی سرطانی را نیز نابود کند؛ آن هم بدون آنکه سلول‌های سالم از بین بروند.
میوه ای مقوی و خاص که در برابر سرطان شما را واکسینه می کند
 
اهمیت آووکادو در پیشگیری از ابتلا به سرطان به علت وجود کاروتنوئیدهای آنتی اکسیدانی موجود در آن است، حتما به یاد دارید که کاروتنوئیدها در هویج و دیگر میوه‌ها و سبزی‌ها نیز یافت می‌شوند اما کاروتنوئیدهای موجود در این محصولات مسئول ایجاد رنگدانه‌های گیاهی هستند.
 
به گفته انجمن آووکادو کالیفرنیا، آووکادو شامل 11 نوع مختلف کاروتنوئید است، تحقیقات نشان داده است که لوتئین یکی از انواع این کاروتنوئیدها است که می‌تواند به طور مستقیم سلول‌های سرطانی را تحت تاثیر قرار دهد این در حالیست که طبق نتایج تحقیقات انجام شده توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا در لس‌آنجلس، لوتئین در کنار سایر مواد و ترکیبات تشکیل دهنده آووکادو در مبارزه با سلول‌های سرطان پروستات موفق‌تر عمل کرده است.
 
این تحقیقات نشان داد که تمام ترکیبات آووکادو نسبت به لوتئین در مبارزه با سرطان پروستات، 60درصد عملکرد و تاثیرگذاری بهتری را داشته‌اند.
میوه ای مقوی و خاص که در برابر سرطان شما را واکسینه می کند
 
نتایج مطالعه‌ای که در سال 2012 در مجله Cancer Causes and Control منتشر شد، شواهد بیشتری را در مورد اثرات پیشگیرانه آووکادو در ابتلا به سرطان پروستات ارائه کرده است.
 
این مطالعه در جامائیکا بر روی 209 نفر از مردانی که به تازگی به این سرطان مبتلا شده‌ بودند و 226 نفر از مردانی که از سرطان رهایی یافته بودند، انجام شد؛ نتایج این مطالعه نشان داد که مصرف زیاد اسید‌های چرب غیر اشباع (به شکل آووکادو) خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهد.
کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه با مصرف  آووکادو
 
هیچ تحقیقی در مورد تاثیر آووکادو بر سرطان سینه به طور مستقیم انجام نشده است با این حال، نتایج مطالعات پروستات را که در بالا ذکر شد می‌توان به تمام افرادی که در مسیر بهبودی سرطان سینه قرار دارند، تعمیم داد؛ بعضی از سرطان‌ها مانند بسیاری از سرطان‌های مربوط به اندام‌های تناسلی در مردان و زنان مکانیزم‌هایی مشابه یکدیگر دارند.
 
میوه ای مقوی و خاص که در برابر سرطان شما را واکسینه می کند
برخی از مطالعات نیز ارتباط مستقیم مصرف لوتئین و جلوگیری از ابتلا به سرطان سینه را بررسی کرده‌اند، طبق نتایج این مطالعات مصرف غذاهای حاوی لوتئین، مانند کلم، اسفناج و آوکادو می‌تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهد؛ محققان چینی نیز در یک مطالعه در سال 2014 نشان دادند سطح سرمی بالای لوتئین ریسک ابتلا به سرطان سینه را به میزان 51 درصد کاهش می‌دهد.
 
جدای از همه این موارد، آوکادو یک غذای مملو از فیبر و حاوی مقادیر قابل توجهی از مواد مغذی ضروری مانند ویتامین B و پتاسیم است؛ ترکیبات آووکادو در داشتن مو و پوست روشن به شما کمک می‌کند و برای حفظ و ارتقای سلامت مغز عالی است.
 
نتیجه آخر اینکه مصرف آووکادو یک پیروزی همه جانبه در پیشگیری از سرطان سینه، پروستات و حفظ سلامت کلی بدن شماست!
برچسب ها: آووکادو ، میوه ، سرطان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین