کد خبر: ۱۴۹۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲
معاون اجتماعی وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر پنج میلیون ایرانی به بیماری دیابت مبتلا هستند و به همین تعداد نیز افرادی در آستانه ابتلا به این بیماری هستند.
ناطقان: دکتر محمد هادی ایازی در همایش تقدیر از خیران حوزه سلامت شهرستان سبزوار اظهار کرد: حدود نیمی از جمعیت مبتلا به دیابت از بیماری خود مطلع نیستند.

وی عنوان کرد: ناآگاهی از بیماری دیابت سبب بروز نابینایی، معلولیت و قطع عضو می‌شود که هم برای خود آن‌ها، خانواده و جامعه مشکلاتی را به همراه دارد.

ایازی در ادامه تصریح کرد: حدود ۷۰ هزار نیکوکار در ۶۰۰ سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت فعالیت دارند و ۸۷۵ خیریه سلامت، ۴۰۰ درمانگاه خیریه و ۴۰ بیمارستان خیریه در سطح کشور وجود دارد.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت با اشاره به افزایش بیماری‌ها غیرواگیردار در جامعه افزود: اجتماعی شدن سلامت از اولویت‌های وزارت بهداشت در دولت دوازدهم است. در مقوله اجتماعی شدن سلامت، نقش و مشارکت مردم بسیار موثر است و این موضوع به افزایش سواد سلامت و سبک زندگی مناسب کمک می‌کند.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت با بیان اینکه وزارت بهداشت به تنهایی متولی امر سلامت نیست، گفت: مشارکت مردم در حوزه سلامت سبب کاهش بیماری‌ها و هزینه‌های درمان می‌شود.

ایازی با اشاره به ضرورت آموزش سبک زندگی به مردم گفت: اجتماعی کردن سلامت کمک می‌کند مردم بیمار نشوند و یا در صورت بروز بیماری بتوانند زندگی مناسبی داشته باشند. برای اجتماعی شدن سلامت در مرتبه نخست باید مردم خود به فکر سلامت باشند و آنگاه دستگاه‌ها در این حوزه همیاری داشته باشند.

در ادامه دکتر علیرضا مسلم - رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز گفت: بیماری‌های غیر واگیر دار بیشترین عامل مرگ و میر و بیشترین مراجعان به مراکز درمانی هستند که یکی از راه‌های کاهش این بیماری‌ها، اجتماعی کردن سلامت است. با راه‌اندازی معاونت اجتماعی سلامت در این شهرستان ،شاخص‌های سلامت منطقه ارتقا می‌یابد. امسال دو مرکز همراهسرای بیماران - مراکز آموزشی درمانی واسعی و شهید بهشتی که با کمک خیران نیک اندیش در ۲۴ واحد مسکونی و هزینه ۱۸ میلیارد ریال - بهره‌برداری شد.

در این همایش از خیران حوزه سلامت شهرستان سبزوار تقدیر شد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: ایرانی ، دیابت ، بیماری
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین