کد خبر: ۱۴۹۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶
گمرك پاسخ دهد :
خودرو ، واژه ای که هر روزه خبر های بسیاری از آن شنیده میشود از گرانی تا مافیا ، از نبود قطعه تا چالش های بزرگ پیش روی خودرو سازان .
ناطقان: به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خودرو پلاس ، خودروسازی همیشه دچار چالشهای بسیاری بوده وحالا با وجود تحریمهای خصمانه دولت امریکا این چالشها بیشتر از پیش شده است اما تحریمهای دولت امریکا از یک سو فشار را بر خودرو سازان تحمیل کرده و از سوی دیگر تحریمهای داخلی پاپیچ این صنعت شده است ، اما خودرو سازان ایرانی توانسته اند با درایت خود تحریمهاخارجی را کنا ربزنند اما این بار تحریم های سخت تری پیش روی خودرو سازان قرار دارد وآن اعمال تحریمهای داخلی است تحریمهای که هر روزه خودرو سازان را دچار یک چالش می کند و تاکنون در مقالات مختلف از این تحریمهای داخلی بسیار نوشته ایم .

این روزها خودرو سازان ما باید در جبهه جهادی قرار بگیرند تا بتوانند بازار خودرو را کنترل کنند این دقیقا چیزیست که از دو خودرو ساز بزرگ کشور توقع باید داشت اما این دو خودرو ساز بخوبی نشان دادند که راه دور زدن تحریمهای خارجی را بلدند ولی تحریمهای داخلی ونامه های یک شبه وابلاغی آنها را در راه پیش رو دچار چالش کرده است ، یکی از همین تحریمهای داخلی کارشکنی در ترخیص مواد اولیه ، قطعه یدکی برای خطوط تولیدخودرو سازان است این در حالی است که قطعه سازان ماه ها پیش اقدام به ثبت سفارش وخرید کالای خود کرده اند اما در همین زمان اقلام آنها یا دیر به دستشان میرسد یا اولویت به کالاهای دیگر داده میشود که شاید کمی غیر ضروری به نظر برسد .

طی بررسی های ما قطعه سازان ماها پیش ثبت سفارش حجم بسیار زیادی از تامین مواد اولیه برای تولیدقطعات خود را انجام داده اند وکالاهای خود را خریداری کرده اند اما در ترخیص این کالاها با تاخیر روبرو شده اند در همین حال بسیاری از شرکتها هستند که بعد از خودرو سازان اقدام به ثبت سفارش کرده اند ولی چند صباحی است کالا های خودرا ترخیص نموده اند یکی از همین کالا ها اقلام تجهیزات پزشکی است که در اولویت قرار گرفته است ولی قطعه سازان و خودرو سازان داخلی در انتهای صف ترخیص کالای خود قرار دارند .

این یعنی کمک به دلالان و بزرگتر نمودن حباب قیمت خودرو ها وحالا با ترخیص نشدن این قطعات ، خودرو سازان دچار یک چالش بزرگتر از فروش خودرو خواهند شد وآن تامین قطعات برای سر پا نگه داشتن تولیدخواهد بود ودر این وضعیت بی شک دلالان بازار قطعات نیز شروع به بزرگتر کردن حباب قیمت قطعات خواهند کرد جبابی که تا به امروز دو خودرو ساز بزرگ کشور سعی بر کنترل آن داشته اند.

بی شک باید در این زمان برای خودروسازان که درگیر تحریمهای خارجی هستند تحریمهای داخلی درست نکنیم و تا جایی که می توانیم این صنعت بزرگ کشور را حمایت کنیم .

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین