کد خبر: ۱۴۹۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰
متخصصان سلامت با اشاره به محدود شدن جریان خون به مغز با بستن کراوات، نسبت به استفاده از آن هشدار دادند.
ناطقان: یک تحقیق جدید نشان می‌دهد بستن کراوات به عروق خونی گردن فشار آورده و جریان خون را به مغز محدود می‌کند که این وضعیت به طور بالقوه باعث کاهش سرعت پردازش مغز می‌شود.

دانشمندان بیمارستان دانشگاه شلسویگ – هولشتاین آلمان برای بررسی اینکه آیا سفت کردن کراوات می‌تواند جریان خون را به مغز کاهش دهد یا خیر با انجام MRI مغز ۳۰ مرد جوان و سالم را بررسی کردند. نیمی از این افراد تنها پیراهن نخی پوشیده بودند و نیمی دیگر کراوات نیز بسته بودند. سپس از افرادی که کراوات بسته بودند، خواسته شد کراوات‌های خود را باز کنند و بار دیگر از آنها MRI گرفته شد.

نتایج آزمایش نشان داد جریان خون در افرادی که کراوات بسته بودند تا ۷.۷ درصد کاهش یافت حتی پس از اینکه این افراد کراوات خود را باز کردند جریان خون ۱۲.۸ درصد کمتر از میزان طبیعی ثبت شده بود. در حالی که افرادی که از ابتدا کراوات نبسته بودند جریان خون طبیعی داشته و تغییری در جریان خونشان ایجاد نشده بود.

کارشنان می‌گویند استفاده از کراوات به عروق گردن فشار آورده و خون را به سمت جمجمه فشار می‌دهد که باعث ایجاد فشاری مضاعف در جمجمه می‌شود. این فشار مضاعف می‌تواند به عروق خونی مغز وارد شده و جریان خون را کاهش دهد.

جریان خونی مغزی به فشار داخل جمجمه وابسته است و با افزایش فشار به جمجمه جریان خون در مغز کاهش می‌یابد. یک متخصص علوم اعصاب در این ارتباط بیان کرد: در افراد سالم کاهش ۷.۵ درصدی جریان خون به مغز بعید به نظر می‌رسد که باعث ایجاد علائم قابل توجهی شود اما این امر می‌تواند در افراد سیگاری، سالخوردگان، افراد با فشار خون بالا یا افرادی که دچار مشکلات جریان خود در اثر انسداد و آسیب عروق هستند، مشکلاتی از جمله سردرد ایجاد کند.

همچنین مطالعات نشان داده‌اند که محدودیت طولانی مدت جریان خون به مغز با پیشرفت بیماری آلزایمر در ارتباط است، هر چند احتمال چنین تاثیری ناشی از بستن کراوات بسیار کم است.

به گزارش سان، یافته‌های یک بیمارستان چشم و گوش در نیویورک نیز حاکی از آن است که بستن کراوات می‌تواند منجر به افزایش فشار چشم شود. با این حال تحقیقات بیشتری برای مشخص شدن چگونگی اثرگذاری کراوات بر توانایی‌های شناختی لازم است.






منبع:سلامت نیوز
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین