کد خبر: ۱۴۹۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۵
یک متخصص تغذیه با اشاره به اینکه کاهش مصرف روغن جهت پیشگیری از ابتلا به چاقی و بیماری‌های متابولیکی ضروری است، گفت: در فصل تابستان بیشتر غذاهای آب‌پز و کبابی استفاده کنید.
ناطقان: مرتصی صفوی  در ارتباط با عوارض مصرف مرغ سوخاری اظهار داشت: به دلیل اینکه این مرغ‌ها با پوست سرخ می‌شوند حاوی چربی زیادی بوده و البته برخی از مراکز فست فودی علاوه بر این مسئله برای خوشمزده شدن بیشتر مرغ‌های سوخاری مقداری روغن به آن تزریق می‌کند.

وی افزود: استفاده از مرغ سوخاری به ویژه‌ در فصول گرم به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود چرا که علاوه بر مشکل در هضم آن اثرات سوء‌دیگری همچون مشکلات قلبی به همراه دارد.

این متخصص تغذیه نسبت به استفاده از غذاهای آب پز و کبابی در فصل تابستان گفت: روغن‌های جامد حاوی اسیدهای چرب اشباع بوده که ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را مضاعف می‌کنند.


صفوی ادامه داد: بهتر است هنگام سرخ کردن مواد غذایی از روغن‌های مخصوص سرخ کردنی استفاده شود تا این روغن هنگام حرارت مشکلی در آن ایجاد نشود و سلامت غذا بیشتر باشد.

وی عنوان کرد: خانواده‌ها باید جهت پیشگیری از اضافه وزن، چاقی و ابتلا به بیماری‌های متابولیکی مقدار مصرف روغن را کاهش داده و بیشتر روغن‌های زیتون و کنجد را در برنامه غذایی خود قرار دهند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین