کد خبر: ۱۴۹۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۳
نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها نشان داده است، پیروی از رژیم مدیترانه‌ای می‌تواند مانع از پوکی استخوان شود.
ناطقان: نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها نشان داده است، پیروی از رژیم مدیترانه‌ای می‌تواند مانع از پوکی استخوان شود. 

کریس لیم، یکی از محققان دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک گفت: مطالعات قبلی نشان داده‌اند که تغییرات غذایی، به ویژه اضافه کردن آنتی اکسیدان‌ها، می تواند به میزان قابل توجهی خطر پوکی استخوان را در افراد میانسال و سالمند کاهش دهد. 

به‌طور کلی، بین میوه‌ها و صیفی‌های مختلف، آن‌هایی که رنگشان نارنجی پررنگ و قرمز است و بین سبزی‌ها، آنهایی که برگ‌های پهن تیره دارند (مانند کاهو و اسفناج)، حاوی آنتی‌اکسیدان‌های بیشتری هستند و سموم بدن را بیشتر خنثی و دفع می‌کنند.

بر اساس آنچه که دانشمندان مطالعه کرده‌اند، رژیم غذایی مدیترانه‌ای که سرشار از ماهی، میوه، سبزیجات، غلات، خشکبار و روغن زیتون است به طور قابل توجهی در کاهش احتمال پوکی استخوان، سرطان سینه، مضرات ناشی از آلودگی هوا و بیماری‌های قلبی و عروقی مؤثر است.

در ایالات متحده، 1.5 میلیون شکستگی ناشی از استئوپروز در سال دیده می‌شود که هفتصد هزار مورد از آن در مهره‌ها، دویست و پنجاه هزار مورد در استخوان رادیوس، دویست و پنجاه هزار مورد در لگن و سیصدهزار مورد در سایر استخوان‌ها رخ می‌دهد.

محققان می‌گویند، شکستگی‌های لگن وخیم‌ترین عارضه استئوپروز بوده و میزان مرگ ومیر آن در سال اول بیش از20 درصد است

همچنین،  بیش از 50 درصد بیماران مبتلا به شکستگی لگن، قادر به بازگشت به حالت ایستاده قبلی نبوده و تقریباً 10 درصد آنان نیاز به تسهیلات مراقبتی دراز مدت خواهند داشت.

براساس آمار موجود، سه چهارم شکستگی‌های لگن در زنان رخ می‌دهد.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین