کد خبر: ۱۴۹۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶
همزمان با عملیات میدانی ارتش سوریه در جنوب این کشور، مسئولان سوری با میانجگیری روسیه در حال ادامه مذاکره برای تسلط بر ارتفاعات راهبردی غرب درعا هستند.
ناطقان: ارتش سوریه دامنه عملیات خود را در راستای آزادسازی جنوب این کشور گسترش داد و موفق شد کنترل ارتفاعات «الاشعری» و شهرک «جلین» را به دست گیرد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که نیروهای ارتش حاضر در ریف غربی درعا با توپخانه و موشک، پیش از پیشروی به سمت الاشعری واقع در غرب شهرک «طفس»، مواضع ترویستها را بمباران کردند.

نیروهای سوری ضمن ادامه پیشروی از سمت شهرک «زیزون» واقع در نزدیکی مرزهای اردن، خود را به جلین رساند و پس از کشته و زخمی شدن چند تروریست، سایر عناصر باقی مانده به سمت شمال غرب فرار کردند.
منابع خبری معارض هم اعلام کردند که ارتش سوریه برای بازپس گیری منطقه جنوب غرب به ویژه «حوض الیرموک» دامنه عملیات خود را گسترش داده است؛ منطقه‌ای که در اشغال گروه تروریستی «جیش خالد بن ولید» -وابسته به داعش-قرار دارد.

ارتش سوریه با حمایت جنگنده‌های این کشور و روسیه مواضع تروریستها را در این منطقه به شدت بمباران کردند. عناصر جیش خالد در حوض الیرموک بیش از 30 هزار غیر نظامی را به عنوان سپر انسانی گروگان گرفته‌اند.

جیش خالد نیز به روستای «حیط» واقع در درعا که در مرزهای اردن قرار دارد حمله کرد. این روستا در اشغال تروریستهای «ارتش آزاد» قرار دارد و جیش خالد توانست بر ارتفاعات «یبلا» در نزدیکی این روستا مسلط شود.

توافق مصالحه گروههای مسلح با ارتش سوریه در درعا البلد
همزمان با عملیات میدانی، شبکه «الاخباری» اعلام کرد که دولت سوریه با گروههای مسلح حاضر در «درعا البلد» به توفق دست یافته است.

الاخباریه گزارش داد که بر اساس اطلاعات اولیه، این توافق شامل درعا البلد، السد، اردوگاه، سخنة، المنشیة، غرز و سیلوها خواهد بود.

بر اساس این توافق، به وضعیت افراد مسلحی که خواستار باقی ماندن در این منطقه هستند، رسیدگی خواهد شد و کسانی که مخالف این مسئله هستند از این منطقه خارج خواهد شد.

الاخباریه تأکید کرد که قرار است افراد مسلح سلاح سنگین و نیمه سنگین خود را تحویل ارتش سوریه دهند.

مذاکره با گروههای مسلح بر سر ریف غربی درعا

در همین راستا، فعالان معارض خبر دادند که خودروهای پلیس نظامی روسیه روز گذشته پس از مصالحه افراد مسلح حاضر در طفس، وارد این شهرک شدند.

در خصوص مذاکرات طرف روس با افراد مسلح در ریف غربی درعا، گفته میشود که روسها به عناصر ارتش آزاد گفته‌اند که باید ارتفاعات راهبردی ریف غربی درعا را در اختیار ارتش سوریه قرار دادند.

یکی سرکرده‌های معارض در این باره گفت که مذاکرات پیرامون ریف غربی درعا با همان شروط توافق است که در سایر مناطق درعا بوده، با این تفاوت که این بار شرط تحویل ارتفاعات نیز بدان افزوده شد.
این ارتفاعات راهبردی عبارتست از: «تل الحارة وتل الکبیر والصغیر وتل السمن وتل الجابیة و الحمر.»
ارتش سوریه در جریان پاکسازی ریف شرقی درعا سلاحهای سنگین، نیمه سنگین و سبک از جمله سکوهای پرتاب موشکهای آمریکایی «تاو» کشف و ضبط کرد.

منبع: فارس
برچسب ها: ارتش سوریه ، داعش ، درعا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین