کد خبر: ۱۴۹۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷
وزیر نیرو گفت: آبرسانی به ۲۰۰ شهر کشور با تامین اعتبار یک هزار میلیارد تومان منابع به عنوان طرح‌های الویت‌دار و اضطراری در دستورکار وزارت نیروست.
ناطقان: رضا اردکانیان در جمع خبرنگاران در پست ۲۳۰ کیلوولت نصیرلوی گرمی اظهار کرد: با تشکیل کارگروه مالی سازگاری با کم آبی در دولت در کنار توجه به کاهش مصرف آب در کشور باید به سمتی حرکت کنیم تا مناطق شهری و روستایی دچار مشکل آب به سرعت نارسائی‌هایشان برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: ما با بهره‌مندی از روش‌ها و فناوری‌های جدید می‌توانیم میلیاردها مترمکعب در مصرف آب کشاورزی و خانگی صرفه‌جویی کنیم که در این زمینه برنامه‌ریزی‌هایی را آغاز کردیم تا به شکل مناسب و نوین آب کافی برای شرب و بهداشت تامین شود.

 وزیر نیرو در مورد حقابه استان اردبیل از قزل اوزن و ارس گفت: براساس قانون توزیع منابع آب در کشور مصوب سال ۶۱ وزارت نیرو تمام تلاش و برنامه‌ریزی را انجام داده تا تخصیص منابع آب به شکل صحیح و عادلانه در کشور اتفاق بیفتد.

اردکانیان مرجع تخصیص و تقسیم آب را در کشور وزارت نیر اعلام کرد و افزود: ما به مردم استان اردبیل قول می‌دهیم تا در تخصیص منابع آب و تقسیم آن به شکل صحیح و درست عمل کنیم تا انتفاق خاص نگرانی و تنشی رخ ندهد.

وی با انتقاد از یکی از خبرنگاران که خواست مساله توزیع و تقسیم حقابه‌ها را تنش‌زا جلوه دهد، بیان کرد: وزارت نیرو بدون نگاه سیاسی و یا برخی مرزبندی‌ها تلاش می‌کند تا بر پایه قانون مصوب در توزیع و تخصیص حقابه‌ها برنامه‌ریزی‌ها و عملکرد خود را انجام دهد و نباید سعی شود در این زمینه به التهابات اجتماعی دامن زده شود.

وزیر نیرو وجود ۶ حوضه اصلی و بیش از ۳۰ حوضه فرعی توزیع و انتقال منابع آب را در کشور یادآور شد و تصریح کرد: هدف وزارت نیرو و دستگاه‌های مرتبط این است تا حقابه همه استان‌ها براساس قانون مصوب اعمال شده و در این زمینه هیچ نگرانی وجود ندارد.

اردکانیان ادامه داد: البته در این راستا اولویت تامین آب شرب است و در انتقال بین حوضه‌ای نیز باید براساس قوانین و مقررات اعمال شده عمل کنیم که در این راستا هماهنگی‌های لازم با استاندار اردبیل و نمایندگان این استان انجام شده است.

وی در مورد منابع آب مرزی نیز خاطرنشان کرد: در روخانه‌های مرزی نیز با همراهی همسایگان طبق قوانین بین‌المللی عمل کرده و قطعا ما مدافع حق و حقوق استان‌های مرزی در این زمینه هستیم.

عضو کابینه دوازدهم در پاسخ به سوالی در مورد مشکلات اهالی برخی شهرها و روستاهای گرمی در تامین نشدن منابع آب گفت: قرار است در کنار تامین ژنراتورهای موردنیاز کارهایی را در راستای اصلاح منابع آب در این مناطق انجام دهیم تا نارسایی ها و مشکلات برطرف شود.

اردکانیان اضافه کرد: در مورد تعیین تکلیف سرپرستی‌های مدیریتی در زیرمجموعه وزارت در استان اردبیل باید اعلام کنم که ما در ۳۱ استان بیش از ۱۵۰ مدیر صنعت آب و برق داریم که در برخی از این مناطق مدیریت‌ها به شکل سرپرستی است که تلاش می‌کنیم هر چه سریعتر مدیران دایمی را در استان اردبیل نیز در بخش آب و فاضلاب روستایی و شهری مستقر کنیم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین