کد خبر: ۱۴۹۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲
تولیدکنندگان و تاجران ایالات‌متحده، امسال تا ماه ژوئن، ۱۵ میلیون بشکه نفت خام آمریکایی را به هند صادر کرده‌اند، درحالی‌که در کل سال ۲۰۱۷ صادرات نفت آمریکا به هند، ۸ میلیون بشکه بود.
ناطقان: به نقل از رویترز، پالایشگاه‌های هندی نفت آمریکا را جایگزین نفت ایران و ونزوئلا می‌کنند؛ در ماه ژوئن، صادرات نفت خام آمریکا به هند رکوردزنی کرد و تقریبا به دو برابر سال گذشته رسید.

دولت دونالد ترامپ به متحدان خود فشار می‌آورد که واردات کالاهای ایرانی را به صفر برسانند و تغییر حرکت هند تلاش دولت ترامپ در استفاده از انرژی برای پیشبرد اهداف سیاسی را تقویت خواهد کرد.

ایالات‌متحده به یک صادرکننده بزرگ نفت خام تبدیل شده است و در ماه آوریل، طبق آخرین داده‌های دولتی ۱.۷۶ میلیون بشکه نفت صادر کرده است.

تولیدکنندگان و تاجران ایالات‌متحده، امسال تا ماه ژوئن، ۱۵ میلیون بشکه نفت خام آمریکایی را به هند صادر کرده‌اند، درحالی‌که در کل سال ۲۰۱۷ صادرات نفت آمریکا به هند، ۸ میلیون بشکه بود.

بر اساس این گزارش، درصورتی‌ که به علت بالا گرفتن جنگ تجاری، چین به صادرات نفت آمریکا به این کشور تعرفه ببندد، با افت قیمت نفت آمریکا، صادرات آن به هند می‌تواند افزایش یابد.

ای‌کی شارما، رییس مالی شرکت نفت هند، بزرگترین پالایشگاه هند، می‌گوید: نفت خام آمریکا به علت قیمت پایین‌تر آن مورد توجه قرار گرفته است و درصورتی‌که چین واردات خود از این کشور را قطع کند، ارزان‌تر هم خواهد شد و احتمالا واردات هند افزایش می‌یابد.

او ادامه داد: ما به دنبال یک قرارداد میان‌مدت برای خرید ۳ تا ۴ محموله نفت خام آمریکا در یک بازه ۳ تا ۶ ماهه هستیم، به جای این‌که فقط یک محموله خریداری کنیم.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین