کد خبر: ۱۴۹۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۲
وزیر صنعت، معدن و تجارت از رشد ۲۲ درصدی صادرات غیرنفتی کشور خبر داد و افزود: استان تهران از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴ میلیارد دلار کالا و خدمات صادر کرده است.
ناطقان: محمد شریعتمداری ظهر پنج شنبه در حاشیه سفر به فیروزکوه در جمع خبرنگاران از رشد ۲۲ درصدی صادرات خبر داد و گفت: علی رغم تحریم‌های ظالمانه از ابتدای امسال ۹۷ تاکنون حدود ۱۴ میلیارد دلار کالا و خدمات از استان تهران به خارج از مرز‌های کشور صادر شده است.

وی با بیان که واردات ۱۴۰۰ کالا به داخل کشور ممنوع شده است، گفت: ۹۶۰۰ واحد صنعتی در زمینه مواد غذایی و تبدیلی در کشور فعال هستند، که برخی از آن‌ها با کم‌تر از ۷۰ درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از اختصاص ۱۳۰۰ میلیارد تومان منابع در بودجه سال ۹۷ برای مشوق‌های صادراتی برای حمایت از کالای ایرانی خبر داد و افزود: هزار میلیارد تومان از این اعتبار بصورت صد در صد جذب شده و در اختیار صادر کنندگان قرار می‌گیرد.

شریعتمداری در بخش دیگری از مطالب خود به برخورد جدی با گران فروشان اشاره کرد و افزود: با سوء استفاده کنندگانی که قصد تغییر نرخ در بازار را دارند برخورد می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: تمام واحد‌های تولیدی و واحد‌های فروش مکلف به اعلام نرخ هستند و گشت‌هایی مشترک متشکل از تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان در تمام شهر‌های کشور مکلف به برقراری شفافیت در اعلام قیمت توسط تولیدکنندگان و توزیع کنندگان هستند.

وی گفت: تمام کالا‌هایی که جزو گروه یک و محصولات مورد نیاز مردم به شمار می‌آیند دارای قیمت تثبیتی هستند.

شریعتمداری از برخورد شدید با افرادی خبر داد که قصد سوء استفاده از شرایط موجود به نفع خود در بازار هستند.

وی مصوبه اخیر هیات وزیران در خصوص انتقال واحد‌های صنفی مزاحم صنفی در محدوده شهر به شهرک‌های موجود در شهرستان‌های پیشوا، ورامین و پردیس اشاره کرد و گفت: این اقدام در راستای مدیریت متمرکز این واحد‌های صنعتی و نیز ارتقا شرایط زیست محیطی انجام می‌شود.

شریعتمداری در ادامه به مشکلات موجود در خصوص کارت‌های بازرگانی اشاره کرد و گفت: نظارت ادارات صنعت، معدن و تجارت استانی بر صدور کارت بازرگانی کامل نبود و همین امر سبب ایجاد مشکلاتی در این زمینه می‌شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: اخیرا امکان تعلیق و یا ابطال کارت‌های بازرگانی فراهم شده و سختگیری برای صدور این کارت‌ها افزایش یافته است و کسانی که برای بار اول کارت دریافت می‌کنند تا سقف ۵۰۰ هزار دلار و در سال دوم حداکثر ۲ میلیون دلار مجاز به واردات هستند و در سال سوم به بعد به شرط تشخیص کمیسیون مرکب از نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت دارایی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و اتاق بازرگانان صنایع و معادن ایران به عنوان تجاری که به حسن شهرت مشهور هستند می‌توانند بدون محدودیت تجارت کنند.

شریعتمداری سپس بر لزوم اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده تاکید کرد و گفت: این اصلاحات مراحل آخر را برای طرح در صحن مجلس می‌گذراند و در پی ایجاد شرایطی هستیم که به جای فشار به تولیدکنندگان از آن‌ها حمایت کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین