کد خبر: ۱۵۰۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۰
یکی از بیماری های شایع بین کودکان، بیش فعالی است که تنظیم هیجانات این کودکان تنها با دارو موثر نخواهد بود.
ناطقان: مریم صابری پور مشاور و روانشناس کودک در خصوص  کودکان بیش فعال اظهار داشت: بیماری بیش فعالی (ADHD) یکی از بیماری های شایع در کودکی است که از دوران کودکی با علائمی چون مشکل در تمرکز، ناتوانی در انجام کارها، پرتحرکی و تکانشگری خود را نشان می دهد.

وی با اشاره به ویژگی های کودکان بیش فعال گفت: کودکان بیش فعال در درک نشانه های هیجانی خود مشکل دارند؛ این در حالی است که کودک بیش فعال هیجانات را درک می کند ولی نمی تواند رفتار های خود را متناسب با موقعیت هیجانی تنظیم کند.

این مشاور و روانشناس کودک در ادامه افزود: این کودکان در تشخیص احساساتی چون خشم، تنفر، عشق، غم و شادی دچار مشکل هستند و برای تنظیم هیجانات کودک بیش فعال، خانواده ها می توانند از بازی درمانی کمک بگیرند.

وی خاطر نشان کرد: برای کمک به این کودکان باید از آموزش های کلامی و تصویری برای شناخت احساس به کودک استفاده و احساسات خود را با کودک مطرح کنیم؛ به طور مثال وقتی کودک کار اشتباهی انجام می دهد به او بگویند چون این کار را انجام دادی من ناراحت شدم و یا از داستان ها برای شناخت هیجان کمک گیرند.

صابری پور اظهار داشت: دارو درمانی برای کودکان بیش فعال به تنهایی کمک کننده نیست و والدین بهتر است روش های برخورد مناسب با این کودکان را یاد گیرند. به طور مثال توصیه می شود والدین در طی روز زمانی را برای بازی با کودک اختصاص دهند، آرام و محکم و با جملات ساده با آنان صحبت کنند، کودک را با افراد دیگر مقایسه نکنند و رفتار خود را با سن کودک متناسب کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین