کد خبر: ۱۵۰۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶
مسواک برقی شاید از نظر قیمت گران به نظر برسد ولی اگر مزایای استفاده از آن در طولانی مدت را در نظر داشته باشید، هزینه خرید آن توجیه پذیر خواهد بود.
ناطقان: بهداشت دهان و دندان مساله ای نیست که بشود از آن صرف نظر کرد. بیماری های لثه، که با مسواک زدن درست می توان از آن ها پیشگیری کرد، و البته بیماری های لثه با مشکلات سلامت زیادی در ارتباط هستند از جمله بیماری های قلبی و اختلال نعوظ. بنابراین اگر از ابزارهای ارتقا یافته مثل مسواک برقی بتوانیم برای حفظ بهداشت دهان استفاده کنیم راهی مناسب برای پول خرج کردن خواهد بود. به گفته دکتر دندان پزشک هارولد کتز Harold Katz، بنیانگذار کلینیک تنفس در کالیفرنیا Breath Clinics و نویسنده کتاب Bad Breath Bible توصیه می کند به جای استفاده از مسواک با برس های متوسط بهتر است از مسواک با برس های نرم استفاده کنید.

در این جا 6 دلیل که برای جایگزین کردن مسواک ارزان قیمت خود با مسواک برقی را با هم مرور می کنیم.


1 . مزایای مسواک برقی: دندان هایتان را سفید نگه می دارد.

مزایای مسواک برقی: دندان هایتان را سفید نگه می دارد.

به گفته دکتر دندان پزشک ساندا مولدوان Sanda Moldovan، حرکت مسواک برقی کمک می کند هر اینچ از دندان های شما تمیز شود و از ایجاد لکه های قهوه و چای روی دندان هایتان جلوگیری کرده و لبخندتان را درخشان می کند.


2 . مزایای مسواک برقی: جرم های دندان را از بین می برد.

صرف چند هزار تومان بیشتر برای خرید مسواک برقی ممکن است شما را از هزینه برای مشکلات جدی تر راحت کند، حداقل از لحاظ صرفه جویی در مراجعه به دندان پزشک. یک آنالیز چند وجهی در این زمینه نشان داد که مسواک زدن با مسواک برقی منجر به کاهش 21 درصدی پلاک های چسبنده ای می شود که روی دندان ها جمع می شوند و منجر به ایجاد حفره و پوسیدگی دندانی می شوند.


3 . مزایای مسواک برقی: برای لثه هایتان مفید است

مزایای مسواک برقی: دندان هایتان را سفید نگه می دارد.

استفاده از مسواک برقی نه تنها از ایجاد لکه های دندانی و پلاک جلوگیری می کند بلکه خونریزی لثه را کاهش داده و منجر به سفت شدن بافت آن می شود و تا 11 درصد در کاهش ورم لثه که منجر به بیماری های پریودنتال periodontitis ( بیماری لثه ) و از دست رفتن دندان ها خواهد شد، موثر است.



4 . مزایای مسواک برقی: احساس بهتری دارد

مزایای مسواک برقی: دندان هایتان را سفید نگه می دارد.

به گفته دکتر مولداویان: حرکت مسواک برقی آرام تر از مسواک دستی است و باعث می شود مسواک زدن راحت تر باشد. همچنین جلوی محکم مسواک زدن که منجر به خونریزی لثه می شود را می گیرد به علاوه به تلاش کمتری از سوی شما نیاز دارد.

 
5 . مزایای استفاده از مسواک برقی: کمک می کند که مدت زمان مسواک زدنتان طولانی تر شود

مزایای مسواک برقی: دندان هایتان را سفید نگه می دارد.

بر اساس گزارش انجمن دندانپزشکی آمریکا American Dental Association، باید 2 دقیقه برای مسواک زدن وقت بگذارید ولی اغلب ما زمان کمتری را صرف مسواک زدن می کنیم.

زمانی که افراد از مسواک برقی استفاده می کنند تمایل بیشتری برای اختصاص دادن زمان به مسواک زدن دارند. به گفته دکتر کتز، بخشی از آن به دلیل لذت بیشتر است و بخشی از آن به دلیل وجود تایمری که روی مسواک است. در نتیجه زمان بیشتری برای سائیدن پلاک های روی دندان صرف خواهید کرد که منجر به تمیز تر شدن دندان هایتان خواهد شد.


6 . مزایای مسواک برقی: تنفستان را خوشبو تر می کند

مزایای مسواک برقی: دندان هایتان را سفید نگه می دارد.

تنفس بدبود به دلیل چسبیدن مواد غذایی به دندان ها بوجود می آید. رشد باکتری های روی این ذرات باقیمانده دو برابر شده و نفستان را بدبود می کند. مسواک برقی می تواند به نقاطی که شاید مسواک دستی به آن ها نرسد، دسترسی پیدا کرده و این ذرات غذا را از دندان هایتان جدا کند.
منبع: سیمرغ
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین