کد خبر: ۱۵۰۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۳
رئیس انجمن اپتومتری ایران با اشاره به لزوم غربالگری تنبلی چشم کودکان دو بار قبل از دوران مدرسه گفت: در سال‌های اخیر با توجه به پیشگیری‌های انجام شده، شیوع تنبلی چشم کاهش یافته است.
ناطقان: علی میرزاجانی، در مورد تنبلی چشم اظهارداشت: به والدین توصیه می‌کنیم اگر فرزند زیر سن مدرسه دارند، حتما یکبار در سه سالگی و یکبار در شش سالگی و بدو ورود به مدرسه، توسط یک اپتومتریست یا چشم پزشک معاینه تخصصی شود.

وی افزود: همکاران ما در غربالگری بینایی تلاش می‌کنند و در سنجش‌های بینایی با دید گرفتن یا با استفاده از دوربین‌هایی که عکس از چشم می‌گیرند و بیماری‌های چشمی را غربال می‌کنند، و این افراد کمک می‌کنند که آمار اختلالات بینایی در کل کشور پایین آید. 

رئیس انجمن اپتومتری ایران ادامه داد: تمام غربالگری‌هایی بینایی توسط دولت‌ها و حکومت‌ها انجام می‌شود، برای اینکه شیوع اختلالات بعدی که می‌خواهد هزینه ایجاد کند را کم کند اما هیچ تضمینی به سلامت خود آن فرد نیست و اینجا قطعا بعضی از افراد ممکن است مراجعه کنند و تشخیص اشتباه داده شود، به همین توصیه ما این است که علاوه بر اینکه افراد در غربالگری‌های بینایی شرکت می‌کنند، یکبار هم در سه سالگی و یکبار در شش سالگی معاینه تخصصی و کامل چشم توسط اپتومتریست یا چشم‌پزشک انجام شود.

میرزاجانی با اشاره به اینکه با این اقدام شیوع اختلالات بعدی چشمی در جامعه نیز کاهش می‌یابد، افزود:آمارهای تنبلی چشم را بهزیستی دقیق اطلاع دارد ولی به طورکلی برخی از تحقیقات در استان‌های مختلف نشان می‌دهد آمار تنبلی چشم در ایران مشابه جهان بوده و در سالهای اخیر با توجه به پیشگیری‌های انجام شده، شیوع تنبلی چشم شبیه کشورهایی است که پیشرفته بوده و تحت کنترلند. 

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین