کد خبر: ۱۵۰۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹
رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه برای بازگشایی نمایندگی دیپلماتیک اتحادیه اروپا و همچنین گسترش همکاری‌ها برای تامین امنیت مرزی به طرابلس سفر کرد.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری فرانسه، اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: بازگشایی نمایندگی دیپلماتیک اتحادیه اروپا در لیبی باعث تقویت همکاری‌ها با دولت، مسئولان محلی و سازمان ملل می‌شود.

اتحادیه اروپا نمایندگی خود در لیبی را به تونس در سال ۲۰۱۴ پس از گسترش بحران در لیبی منتقل کرد.

فدریکا موگرینی در این دیدار با فائز السراج، نخست وزیر دولت توافق ملی، وزیر امور خارجه و نماینده سازمان ملل در لیبی دیدار و گفت‌وگو کرد.

اروپا علاقه‌مند است که ثبات در لیبی برقرار شود تا بدین شکل میزان مهاجران از شمال آفریقا کاهش یابد.

موگرینی در این سفر بر حمایت اتحادیه اروپا از روند سیاسی لیبی در چارچوب ارائه شده توسط سازمان ملل از جمله انجام مقدمات برای برگزاری انتخابات تاکید کرده است.

وی در دیدار با فائز السراج، نخست وزیر دولت توافق ملی لیبی، درباره آموزش نیروهای گارد ساحلی لیبی و تامین امنیت مرزهای زمینی این کشور گفت‌وگو کرد.

لیبی یکی از نقاط کلیدی ترانزیتی برای هزاران نفر از مهاجران آفریقایی است که می‌خواهند به اروپا سفر کنند.

اما این کشور شاهد بحران سیاسی و امنیتی از زمان سرنگونی قذافی در انقلاب مردمی است که در ۱۷ فوریه ۲۰۱۱ آغاز شد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: موگرینی ، سفر ، لیبی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین