کد خبر: ۱۵۰۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴
همزمان با اینکه ترامپ به تفریحگاه‌ لوکسش در ادینبورگ پایتخت اسکاتلند رفته، هزاران تن از مردم این کشور از مرکز ادینبورگ تا زمین‌های گلف او در کنار دریا دست به تظاهراتی اعتراضی و رنگارنگی زدند.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در آستانه نشست روز دوشنبه ترامپ با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در هلسینکی، ترامپ و همسرش ملانیا آخر هفته را به دور از شلوغی‌ها و اعتراضات لندن در زمین گلف اسکاتلندی‌ ترامپ در ترنبری واقع در سواحل غربی این کشور سپری می‌کنند.

در سواحل ادینبورگ تنها 100 متر آن طرف‌تر جایی که مهمانان این تفرجگاه مشغول بازی گلف هستند، هزاران تن از معترضان یک "پیک نیک اعتراضی" برگزار کرده و در جریان آن شعار "ترامپ نژادپرست است"، "ترامپ دروغگوست" سردادند.



در جریان سفر دو روزه ترامپ به انگلیس هم مردم لندن دست به برگزاری راهپیمایی و تظاهرات اعتراضی علیه ترامپ زده بودند.

صفی از ماموران پلیس که اکثر آنها سوار بر اسب بودند معترضان را از زمین گلف جدا کرده بودند. تک تیراندازها نیز در بالای یکی از برج‌های اطراف مستقر شده‌ تا بر این زمین وسیع نظارت داشته باشند.



این در حالی است که پلیس تلاش می‌کرد تا چتربازی را که منطقه پرواز ممنوع را نقض کرده و بنر اعتراضی صلح سبز را بر فراز تفرجگاه ترامپ به اهتزاز درآورده بود، دستگیر کند. این چترباز بنری را برافراشت که در اعتراض به سیاست‌های ترامپ در زمینه‌های محیط زیست و مهاجرت بر روی آن نوشته شده بود "ترامپ: بدتر از انتظار".



صلح سبز در بیانیه‌ای مدعی شد که این اعتراض رئیس‌جمهور آمریکا را وادار به تسلیم می‌کند.

این گروه حامی محیط زیست گفته بود: همزمان با اینکه این چترباز بر فراز منطقه ظاهر شود، ترامپ با مشاهده او پا به فرار خواهد گذاشت.

این گروه همچنین اعلام کرد که 10 دقیقه پیش از رسیدن چترباز به پلیس خبر داده بود.

استفن مک‌کلوک، بازرس پلیس گفت: این معترض یک منطقه پرواز ممنوع بر فراز هتل ترنبری را نقض کرده و با این کار مرتکب جرم شده است.

در طرف شرقی اسکاتلند نیز چندین تن دیگر از معترضان در مقابل زمین گلف بین‌المللی ترامپ در آبردین دست به اعتراض زدند.

یک راهپیمایی گسترده‌تر نیز در ادینبورگ برگزار شد که در جریان آن 10 هزار تن از مردم در خیابان‌های پایتخت اسکاتلند در راهپیمایی ضد ترامپ شرکت کردند و خودروها و موتورسیکلت‌ها نیز با بوق زدن از این معترضان حمایت می‌کردند.



جاناتان شافی از گروه "اسکاتلند علیه ترامپ" گفت: می‌خواهیم همبستگی خود را با آمریکایی‌هایی که مخالف ترامپ هستند، نشان دهیم.

وی گفت: به هیچ عنوان قابل قبول نیست که رئیس‌جمهوری درباره جدا کردن کودکان از خانواده‌هایشان و حمایت از فاشیسم و نژادپرست‌ها صحبت کنند. ما ضد آمریکا نیستیم. ما تنها ضد ترامپ و دولت تفرقه افکن او هستیم.



منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین