کد خبر: ۱۵۰۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹
میلانی گفت:۱۰ درصد شهروندان تهرانی از آب تصفیه شده آشامیدنی برای پر کردن استخر‌های خود استفاده می‌کنند.
ناطقان: سید آرش حسینی میلانی عضو شورای شهر تهران در هفتاد و ششمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه میانگین مصرف آب شرب هر تهرانی 91 مترمکعب در سال است، اظهار کرد: این میزان معادل 250 لیتر در روز است که دو برابر استاندارد جهانی است.

وی تصریح کرد: 10 درصد شهروندان تهرانی از آب تصفیه شده آشامیدنی برای پر کردن استخرهای خود استفاده می‌کنند.

میلانی با بیان اینکه همپای رشد سالانه تقاضای آب شرب خانگی 3 درصد در سال بوده است، تصریح کرد: در حال حاضر شتاب این رشد به شهرهای مجاور تهران تسری پیدا کرده است.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد:‌ میزان هدر رفت آب شرب از شبکه شهری کمتر از 30 درصد و چند برابر میانگین است.

وی با بیان اینکه تهران در حال آماده‌سازی 200 ایستگاه آب در خارج از مراکز فروش مواد غذایی و دیگر نقاط تجمع مردم است گفت: مقامات در حال برنامه‌ریزی هستند تا آب اضطراری در تأسیسات نظامی ذخیره شود.

میلانی با بیان اینکه استفاده از آب شرب‌ برای پر کردن استخرها و آبیاری باغ‌ها غیرقانونی شده است اظهار کرد: سال‌ها پیش از شهروندان خواسته شد که آب کمتری مصرف کنند اما بیش از نیمی از مردم صرفه جویی داوطلبانه در مصرف آب را نادیده گرفتند.

وی با اشاره به اینکه این توصیفات مربوط به شهر کیپ تاون‌ در حدود 3 ماه پیش است گفت: برای اولین بار شهری بین‌المللی و با جمعیت 4 میلیون نفر در حال رخ دادن روز صفر بود.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: روز صفر، روزی است که همه برای زندگی آب بسیار کم و معادل 25 لیتر در روز خواهند داشت.

وی با بیان اینکه با بارش‌های معجزه‌ آسا شهر از روز صفر رهایی یافت اظهار کرد: تجربه کیپ تاون زنگ خطر اثرات تغییر اقلیم بر منابع آبی شهرهای بزرگ را به صدا درآورد.

میلانی با اشاره به اینکه سالهاست که شهر تهران با معضلات بحران آلودگی هوا، تخریب باغات و ترافیک سنگین روبرو است گفت: برای کاهش همه این بحران‌ها هر چند در مقاطعی گام‌هایی برداشته شده اما به دلیل مقطعی بودن اقدامات به کارگیری‌ روش‌های ناکارآمد و دیر هنگام بودن آنها نتیجه اقدامات چشمگیر نبوده است.

وی افزود: مسئله آب تهران به گونه‌ای است که ما برای تأمین منابع آب شرب شهری، حفظ میراث طبیعی تهران و صیانت از فضاهای سبز چاره‌ای جز جراحی‌های بزرگ نداریم.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه 87 سال پیش تهران شهری با 300 هزار نفر جمعیت بود که 48 رشته قنات‌ به میزان 31 میلیون متر مکعب داشت اظهار کرد: در سال گذشته مصرف آب شرب‌ تهران که 8 و نیم میلیون نفر جمعیت دارد از یک میلیارد متر مکعب فراتر رفت.

وی با بیان اینکه در سال‌های عادی 70 درصد این حجم از 5 سد واقع در 150 کیلومتری تأمین می‌شود اظهار کرد: وسعت حوزه آبخیز این سدها بالغ بر 4 هزار کیلومتر مربع و بیش از 6 برابر وسعت تهران است.

میلانی با اشاره به رشد جمعیت تهران اظهار کرد: با این وضعیت چه ظرفیت‌های سازه‌ای برای تأمین آب تهران باقی خواهد ماند؟

وی با بیان اینکه سالانه حدود 300 کیلومتر از شبکه توزیع آب 9 هزار کیلومتری تهران اصلاح می‌شود اظهار کرد: این وضعیت به معنای تداوم روند هدر رفت آب تصفیه شده است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به قیمت تمام شده آب آشامیدنی در تهران گفت: این قیمت 1000 تومان برای هر متر مکعب است و نه تنها پاسخگوی هزینه‌های بهره برداری و آبرسانی‌ نیست بلکه انگیزه اقتصادی لازم برای جایگزینی وسایل کاهنده را نیز ایجاد نمی‌کند.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود هر چه سریعتر‌ در ارتباط با شهر تهران سازماندهی‌، مصداق اجرایی یابد اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم به منظور آگاهی بخشی گسترده‌تر دو شاخص مصرف روزانه آب شرب تهران و تغییرات هفتگی مخازن سدهای تهران همچون شاخص کیفیت هوا را به صورت برخط و مستمر توسط شرکت آب و فاضلاب تهران اطلاع رسانی نمایید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین