کد خبر: ۱۵۰۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۰
اگر دردی که احساس می‌کنید، ناشی از کشیدگی عضله است، دوش آب گرم را فراموش کنید. در چنین شرایطی، گرم‌کردن ناحیه آسیب‌دیده، تورم و آسیب را تشدید خواهد کرد.
ناطقان: پس برای کم‌کردن ورم ناحیه‌ای که دچار کشیدگی عضله شده، از یک کیسه یخ کمک بگیرید.

درد قاعدگی
کیسه آب گرم
دل‌درد قاعدگی را نمی‌توانید با کمپرس یخ آرام کنید. برای کم‌کردن این درد آزاردهنده و کاهش انقباض‌های طولانی و دردناک رحمی، بهتر است سراغ کیسه آب گرم بروید یا اینکه دوش آب گرم بگیرید. تندتر‌شدن جریان خون در بدن شما، این درد را کاهش خواهد داد.

سردرد
کمپرس یخ یا کیسه آب گرم
اگر سردرد شما ناشی از تنش عضلانی یا درد گردن و فک است، بهتر است سراغ گرما بروید. به گفته متخصصان، سردردهای ناشی از سینوزیت را هم می‌توان با گرما آرام‌تر کرد. اما اگر درد شما ناشی از میگرن است، بهتر است از کیسه آب‌سرد کمک بگیرید تا گردش خون در عروق سرتان، آرام‌تر‌ و دردتان کمتر شود.

آرتریت
کمپرس یخ یا کیسه آب گرم
بهترین درمان برای آرتریت، به علائم بیماری شما و شرایطی که در آن به سر می‌برید وابسته است. اگر به دلیل فشردگی و اصطکاک مفاصلتان، التهاب زیادی در این ناحیه ایجاد شده باشد، می‌توانید از کیسه یخ استفاده کنید، اما اگر التهاب مربوط به عضلاتتان باشد و مفاصل شما به‌خاطر التهاب بافت‌های دیگر تحت‌فشار قرار گرفته باشد، باید سراغ کیسه آب گرم بروید.

درد همراه با خارش
کمپرس یخ
دردهای ناشی از واکنش آلرژیک یا گزیدگی توسط حشرات را با کمک کیسه یخ می‌توانید آرام کنید. کمک‌گرفتن از یخ، خارش پوست شما را کمتر خواهد کرد و تورم ناحیه دچار حساسیت را هم کاهش خواهد داد.

درد همراه با کبودی
کمپرس یخ
دردی که با کبودی همراه است را در معرض گرما قرار ندهید. کبودی که ناشی از پارگی رگ‌هاست با گرم‌شدن شدت می‌گیرد و دیرتر بهبود پیدا می‌کند. اگر دردی که آزارتان می‌دهد، از ضربه ناشی شده، حتما برای آرام‌کردنش سراغ یخ بروید.

آسیب عضلانی
کیسه آب گرم
اگر آسیب‌دیدگی عضلانی شما شدید باشد، سردکردن ناحیه آسیب‌دیده می‌تواند حالتان را بهتر کند. اما در آسیب‌دیدگی‌های جزئی عضلات، با گرم‌کردن محل دردناک، می‌توان سختی عضلات را کمتر کرد و عضلات و تاندون‌ها را به آرامش رساند.

کمردرد
اول کمپرس یخ بعد کیسه آب گرم
اگر کمردردتان از اسپاسم یا حرکت‌کردن در حالت نامناسب ایجادشده، اول سراغ کمپرس یخ بروید و بعد با کمک کیسه آب گرم، درد را کمتر کنید. بنابراین بعد از سردکردن ناحیه و کاهش درد، زیر دوش آب گرم بروید.

آفتاب‌سوختگی
کمپرس یخ
اگر مدت طولانی در معرض تابش شدید خورشید باشید، احتمالا علاوه بر سرخ‌شدن پوستتان، دردی آرام‌نشدنی را هم احساس می‌کنید. این درد به دلیل آفتاب‌سوختگی شدید، ایجادشده و برای کم‌کردنش، باید از کمپرس یخ کمک بگیرید.






منبع:سلامت نیوز
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین