کد خبر: ۱۵۰۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۰
رییس مرکز آموزشی درمانی حضرت علی اصغر(ع) با اشاره به افزایش مسمومیت های غذایی و دارویی در استان، گفت: به صورت میانگین جمعیتی بیش از دو هزار و ششصد نفر به صورت ماهانه در این بیمارستان پذیرش می شوند که از این تعداد، بین ۵۴۰ تا ۵۶۰ نفر را مسمومیت های دارویی و غذایی تشکیل می دهد.
ناطقان: به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی شیراز، دکتر «امید براتی» با اشاره به موفقیت های بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) در جنوب کشور، در امر درمان مسمومیت های غذایی، افزود: این مرکز به عنوان تنها مرکز ارائه دهنده خدمات تخصصی در حوزه مسمومیت های غذایی و دارویی، توانسته پذیرای تمامی مراجعان جنوب کشور باشد، این در حالی است که روزانه به طور متوسط، ۱۸ نفر به دلیل مسمومیت غذایی و دارویی به این مرکز مراجعه و به آنان خدمات فوق تخصصی ارائه می شود.

او ادامه داد: بیمارستان حضرت علی اصغر(ع)، با داشتن پزشکان متخصص و کادر درمانی فوق تخصصی، قادر است ۹۹ درصد از بیمارانی که با مصرف دارو دچار مسمومیت شده اند را از مرگ حتمی نجات داده و به زندگی دوباره بازگرداند.

دکتر «براتی» بیشترین مسمومیت ها را به ترتیب مسمومیت با مخلوطی از داروها، متادون، سموم شیمیایی، قرص برنج، انواع گزش و هاری نام برد.

رییس مرکز آموزشی درمانی حضرت علی اصغر(ع)، شستن میوه و سبزی را به عنوان یک موضوع مهم در امر پیشگیری از مسمومیت های غذایی اعلام کرد و گفت: تمامی میوه ها و سبزی ها باید قبل از مصرف به صورت کامل با استفاده از محلول های شستشو، نمک و سرکه شسته شود، چرا که امروزه کشاورزان برای در امان بودن محصولات خود از سمومی استفاده می کنند که می تواند منجر به مسمومیت فرد شود.

او با تاکید بر اهمیت آگاه سازی عمومی نسبت به انواع مسمومیت های دارویی و غذایی، توضیح داد: بر اساس گزارش ها، بسیاری از آمارها، برخی مسمومیت دارویی به دلیل نبود اطلاعات دقیق است که گاهی نیز منجر به فوت می شود.

رییس بیمارستان حضرت علی اصغر(ع)، گفت: در گذشته توصیه می شد که به محض ابتلا به مسمومیت غذایی، باید فرد مسموم را به استفراغ وادار کرد، اما امروزه این روش منسوخ شده و به همین منظور، باید فرد بیمار با اورژانس ۱۱۵ به نزدیک ترین مرکز درمانی منتقل شود.

دکتر «براتی» در مورد گزش حشرات موذی نیز تاکید کرد: نباید با استفاده از روش های قدیمی که توصیه می شد منطقه گزیدگی فرد گزیده شده را بسته و زهر آن را با دهان خارج کرده، اقدام کرد و همواره توصیه شده فرد را به نزدیکترین مراکز درمانی انتقال داد تا از فوت یا قطع عضو بیمار جلوگیری شود





منبع:سلامت نیوز
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین