کد خبر: ۱۵۰۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۶
اگر خونرسانی به قسمتی از مغز دچار اختلال یا متوقف شود، این قسمت از مغز دیگر نمی‌تواند عملکرد طبیعی داشته باشد و عارضه سکته مغزی ایجاد می‌شود.
ناطقان: تحقیقات نشان داده است که اگر خونرسانی به قسمتی از مغز دچار اختلال و متوقف شود، این قسمت از مغز دیگر نمی‌تواند عملکرد طبیعی داشته باشد که این وضعیت را اصطلاحاً سکته مغزی می‌نامند.

سکته مغزی می‌تواند به عللی مانند بسته شدن یا پاره شدن یکی از رگ‌های خون رسان مغز ایجاد شود.

به نظر برخی پزشکان و متخصصان، خطر بروز سکته مغزی در زنان به علت بیماری های ژنتیک، موارد هورمونی، مصرف برخی داروها و پیامدهای ناشی از زایمان بیشتر از مردان است .

سکته مغزی هنگامی رخ می‌دهد که یک لخته خونی باعث انسداد شریان‌ خون‌رسان به مغز شود (سکته مغزی ایسکمیک) و یا یک رگ خونی مغز پاره و خونرسانی به بخشی از مغز متوقف شود (سکته مغزی هموراژیک). در عرض چند دقیقه پس از این حادثه سلول‌های مغز شروع به مردن می‌کنند.

موارد ذکر شده در تصویر از دلایل سکته مغزی است، باید دقت داشت که با سکته مغزی بیمار در خطر مرگ قرار خواهد گرفت.

با عامل اصلی بروز سکته مغزی آشنا شوید+اینفوگرافی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین