کد خبر: ۱۵۰۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۵
یک متخصص ارتوپدی با بیان اینکه در برخی از شهرها مراجعه افراد به شکسته‌بندها بسیار زیاد است، گفت: این مسأله عوارض زیادی را برای بیمار می‌تواند به همراه داشته باشد.
ناطقان: علیرضا صادق‌پور در ارتباط به مراجعه افراد به شکسته‌بند به دلیل شکستگی یا دررفتگی اظهارداشت: طی 50 تا 60 سال پیش شکسته‌بندها کمک‌های زیادی به مردم می‌کردند و تا آن زمان جراح ارتوپدی نبود و این افراد کارهایی را که تجربی یاد گرفته بودند انجام می‌دادند ولی الان در همه شهرها متخصص ارتوپدی وجود دارد و دلیل منطقی برای مراجعه به شکسته‌بند نیست. 

این متخصص ارتوپدی با بیان اینکه در برخی از شهرها مراجعه افراد به شکسته‌بندها بسیار زیاد است، گفت: این مسأله عوارض زیادی را برای بیمار می‌تواند به همراه داشته باشد.

وی گفت: گاهی شکسته‌بندها علیرغم اینکه فرد نیاز به جراحی دارد محل شکستگی را محکم بسته تا آن عضو حرکتی نداشته باشد ولی این موضوع سبب فشار روی عروق و عضله شده و به آن آسیب می‌رساند و می‌تواند فلجی دست و حتی قطعی عضو را به همراه داشته باشد.

صادق‌پور خاطرنشان کرد: آمبولی نیز به ویژه در افراد مسن به دلیل شکستگی شایع بوده که شکسته‌بند هیچ اقدامی در این زمینه نمی‌تواند انجام دهد ولی در بیمارستان در صورت مشکوک شدن به این قضیه پزشک داروی رقیق‌کننده خون تجویز کرده تا از لخته و آمبولی و در نهایت مرگ فرد جلوگیری شود.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین