کد خبر: ۱۵۰۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸
مراسم ترحیم جانباختگان حادثه اتوبوس مسافربری ترمینال سنندج امروز دوشنبه (۲۵ تیرماه) در صحن قدیم مسجد جامع این شهر برگزار شد.
ناطقان: ‌در این مراسم جمع کثیری از مردم، خانواده های داغدار جانباختگان و مسئولان استانی از جمله نماینده ولی فقیه در کردستان، استاندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران کل ادارات و سازمان های استان حضور داشتند.

این مراسم با قرائت قرآن کریم توسط چند نفر از قاریان برجسته استانی شروع شد و در ادامه ماموستا خالدی، امام جمعه دیواندره طی سخنانی ضمن تسلیت این حادثه دردناک اظهار کرد: هرکس به خدا نزدیکتر و ایمان قوی تری داشته باشد امتحان الهی برای وی سخت تر است.

ماموستا خالدی ادامه داد: این اولین حادثه نبوده و آخرین هم نیست و امتحانات الهی از زمان حضرت آدم تا قیامت ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه افرادی همچون آل و اهل بیت پیامبر(ص) هم مورد آزمایش و امتحان الهی قرار گرفته اند، تصریح کرد: خداوند هرکس را دوست داشته باشد به شیوه ای شدیدتر و سخت‌تر امتحان می‌کند.

امام جمعه دیواندره با تاکید بر اینکه همه باید آمادگی امتحانات الهی را داشته باشیم، خاطرنشان کرد: از مسئولان می خواهیم که این حادثه را به صورت ویژه پیگیری کنند تا دیگر شاهد اتفاقات ناگوار اینچنینی نباشیم.

علی اشرف زانیار، از معتمدان و فعالان فرهنگی شهر سنندج هم در این مراسم اظهار کرد: انسان با تقدیر آفریده شده است و از زمانی که پا روی جهان می گذارد تا از دنیا می رود دچار امتحانات الهی می شود.

وی خواستار پیگیری سریع این حادثه از سوی مسئولان شد و گفت: گزارش شفاف این حادثه باید به افکار عمومی داده شده و خسارت های وارد آمده هم به خانواده جانباختگان جبران شود.

این مراسم با قرائت اشعاری در وصف این حادثه جانسوز و قرائت فاتحه به پایان رسید.

‌در حادثه دلخراش تصادف اتوبوس مسافربری سنندج - تهران با تانکر حامل سوخت که بامداد ۲۰ تیر رخ داد، ۱۱ کردستانی جان باختند.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین