کد خبر: ۱۵۰۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۵
بررسی‌های میدانی از سطح شهر حاکی از آن است که قیمت برخی نوبرانه‌ها از جمله گیلاس، هندوانه، خربزه در مقایسه با نوساناتی در بازار روبه‌روست.
ناطقان: بررسی‌های میدانی از سطح شهر حاکی از آن است که قیمت برخی نوبرانه‌ها از جمله گیلاس، هندوانه وخربزه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل دستخوش تغییر و تحولاتی در بازار قرار گرفته است.

هم اکنون هر کیلو خربزه با نرخ 4 هزار و 500 تا 5 هزار،گیلاس 18 تا 21 هزار، هندوانه 2 هزار و 500 تا 3 هزار، سیب گلاب 12 تا 16 هزار، گلابی 15 تا 20 هزار تومان به فروش می‌رسد و سایر اقلام از جمله شلیل، آلو زرد، آلو سیاه، زردآلو، شبرنگ، آلبالو و انگور عسگری بسته به مناطق مختلف رقمی بین 5 تا 13 هزار، طالبی شاه پسند یک هزار و 500 تا 3 هزار، توت فرنگی 6 تا 16 هزار، خیار 2 هزار و 800 تا 4 هزار و 500 تومان است.

همچنین هر کیلو فلفل دلمه رنگی با نرخ 2 تا 7 هزار، فلفل دلمه سبز یک هزار و 700 تا 3 هزار و 500،گوجه فرنگی گلخانه 2 تا 4 هزار و 500،گوجه فرنگی نو 800 تا 2 هزار، بادمجان گلخانه ای یک هزار و 500 تا 4 هزار، بادمجان دلمه یک هزار تا 3 هزار، پیاز زرد یک هزار و 200 تا 2 هزار، سیب زمینی یک هزار و 500 تا 2 هزار و 500 در مغازه های سطح شهر عرضه می شود.

یکی از فروشندگان میوه می‌گوید: امسال قیمت برخی میوه های نوبرانه تابستان به سبب سرمازدگی اخیر با کاهش عرضه و نوسان قیمت در بازار روبه‌روست.

حسن صابری رئیس اتحادیه بارفروشان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تأثیر سرمازدگی اخیر در عرضه میوه های تابستانه اظهار کرد: سرمازدگی میوه های تابستانه منجر به کاهش عرضه و افزایش قیمت این محصولات در بازار شد.

وی از کاهش چشمگیر عرضه میوه‌های هسته دار در بازار خبر داد و گفت: با توجه به کمبود میوه های هسته دار نظیر گیلاس، قیمت این محصول با نوسان چشمگیری در بازار روبه‌روست.

صابری ادامه داد: با توجه به کاهش تقاضا دربازار، سرمازدگی اخیر تأثیر چشمگیری در نوسان قیمت میوه های  سردرختی نداشته است.

رئیس اتحادیه بارفروشان در پایان تصریح کرد: برای کاهش قیمت میوه باید منتظر ماند تا میوه های زمستانه اواخر شهریور در بازار عرضه شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین