کد خبر: ۱۵۰۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۹
مدیر کل بهزیستی استان تهران، گفت: در سال گذشته ۳ هزار و ۵۰۰ کودک کار و خیابان از خدمات بهزیستی بهره مند شدند و همچنین ۱۷ هزار نفر از خدمات کنترل و کاهش طلاق برخوردار شدند.
ناطقان: داریوش بیات نژاد بعد از ظهر دوشنبه در نشست خبری به برنامه های حوزه پیشگیری در سال ۹۶ اشاره کرد و افزود: بیش از یک میلیون و ۶۰۷ هزار نفر از خدمات پیشگیری برخوردار شدند و ۴۹۲ هزار نفر نیز از خدمات روانشناختی و همچنین ۸ هزار نفر پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ۸۹۷ هزار و ۶۰۰ نفر پیشگیری از معلولیت ها و ۲۰۹ هزار و ۹۰ نفر نیز در درمان اعتیاد خدمات دریافت کردند.

وی گفت: با خط ملی اعتیاد (۱۴۸۰)، ۲۱۱ هزار و ۵۰۰ تماس گرفته شد و در بخش دولتی و غیردولتی ۱۲ هزار و ۷۵۰ مورد مشاوره صورت گرفت.

بیات نژاد با اشاره به اینکه ۶۸ مرکز در طرح کاهش نرخ طلاق فعال هستند، ادامه داد: سال گذشته ۲ هزار و ۵۶۰ مشاوره در این مراکز انجام شد و همچنین ۷۰۴ هزار و ۹۸۰ غربالگری بینایی و شنوایی و اضطراب انجام شد که غربالگری بینایی ۲۴ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشت.

وی تصریح کرد: در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد ۲۰۹ هزار و ۹۰۰ نفر خدمات دریافت کردند که ۵۷ هزار و ۷۴۰ نفر در مراکز بهبودی اقامتی درمان شدند و ۹ هزار و ۸۴ نفر نیز در مراکز معتادان متجاهر تحت درمان قرار گرفتند.

مدیر کل بهزیستی استان تهران گفت: ۱۳ هزار و ۳۰۰ نفر از ۱۷ مرکز کاهش آسیب، خدمات دریافت کردند، ۳ هزار و ۸۰۰ نفر از خدمات سرپناه شبانه و ۸ هزار و ۴۱۸ نفر نیز از خدمات مرکز گذری سیار بهره مند شدند.

به گفته وی، ۴۲۸ هزار و ۸۵۰ نفر در ۱۳۳ محیط خدمات پیشگیری از اعتیاد بهره گرفتند.

بیات نژاد به فعالیت های معاونت مشارکت های مردمی نیز اشاره کرد و گفت: در سال ۹۶، ۸۱ میلیارد تومان کمک مردمی دریافت شد که در مقایسه با سال گذشته مبلغ کمک ها ۱۲ درصد رشد داشت که مشارکت های نقدی ۱۴ میلیارد تومان بود.

مدیر کل بهزیستی استان تهران به واگذاری مراکز اشاره کرد و اظهار داشت: ۲ هزار و ۳۰۰ مجوز فعالیت برای مراکز غیردولتی صادر شده است و هزار و ۸۸۸ مورد اشتغال در سال گذشته انجام شد و پیش بینی می‌شود این سهم در سال ۹۷ افزایش پیدا کند.

وی همچنین در مورد فعالیت های معاونت امور اجتماعی نیز گفت: ۱۱ هزار و ۴۷۵ زن سرپرست خانوار تحت پوشش هستند که هزار و ۲۵۰ نفر آنها توانمند شدند و همچنین ۵۵ گروه همیار فعالیت می کنند که ۳۰۰ میلیون تومان برای آنها اعتبار در نظر گرفته شده و برای ۷۰۰ زن سرپرست خانوار آمادگی شغلی انجام شده است.

بیات نژاد به تعداد فرزندان تحت پوشش در مراکز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر هزار و ۵۰۰ کودک در ۷۱ خانه کودک و نوجوان دولتی و غیردولتی تحت پوشش هستند که در سال گذشته ۵۰۱ فرزند به فرزندخواندگی سپرده شدند و ۳۶۳ کودک زمینه بازگشت به خانواده برایشان فراهم شده است.

مدیر کل بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: واگذاری فرزند به خانواده ها با هدف رفع خلاء عاطفی کودکان، استحکام زندگی و کمک تامین هزینه های بهزیستی انجام می‌شود بطوریکه در سال گذشته توانستیم بر اساس قانون جدید فرزندخواندگی به ۱۲ مورد از دختران مجرد بالای ۳۰ سال، کودک واگذار کنیم.

وی تاکید کرد: تعداد متقاضیان زیاد است و عمدتا خواستار فرزندخواندگی دختران زیر یک سال هستند  و نمی توان زمان مشخصی را برای واگذاری فرزند مشخص کرد چرا که شرایط خانواده ها با یکدیگر متفاوت است.

بیات نژاد از متقاضیان درخواست کرد برای فرزندخواندگی کودکان معلول و بیمار به بهزیستی کمک کنند.

وی افزود: در سال گذشته ۳ هزار و ۵۰۰ کودک کار و خیابان از خدمات بهزیستی بهره مند شدند و همچنین ۱۷ هزار نفر از خدمات کنترل و کاهش طلاق برخوردار شدند و ۴ هزار زن و دختر در معرض آسیب نیز خدمات دریافت کردند.

مدیر کل بهزیستی استان تهران در مورد واگذاری مسکن به خانواده های تحت پوشش، گفت: ۸ هزار و ۹۵۴ مورد خانواده بدون مسکن شناسایی شده است که ۵ هزار و ۱۹۳ نفر از این افراد صاحب خانه شده اند که ۱۳۵۵ مورد آنها خانواده های دارای ۲ معلول بودند.

وی از ساماندهی کودکان کار و خیابان انتقاد کرد و افزود: از شهرداری و نیروی انتظامی می خواهیم در خصوص ساماندهی این افراد با لطافت و وسواس بیشتری اقدام کنند.

بیات نژاد گفت: ۲ هزار و ۸۴۱ مجهول الهویه در مراکز نگهداری می شوند که ۹۷۶ مورد آنها سالمند هستند.

وی همچنین در خصوص ساماندهی کودکان معتاد نیز افزود: در حال حاضر یک مرکز در استان تهران و ۵ مرکز نیز در استان های دیگر در زمینه ترک اعتیاد کودک و نوجوان معتاد فعالیت می کنند که در مرکز تهران ۱۴ کودک ۶ تا ۱۷ سال نگهداری می شوند و همچنین از میان معتادان متجاهر جمع آوری شده ۶ نفر کودک ۱۶ یا ۱۷ ساله بودند.

مدیر کل بهزیستی استان تهران ادامه داد: درمان کودکان و با بزرگسالان متفاوت است و از متادون استفاده نمی شود.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین