کد خبر: ۱۵۰۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
محققان دریافتند که سن و تحصیلات، از عوامل مهم برای تغییر شغل هستند.
ناطقان: به نقل از ساینس، نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد که در  افراد جوان با تحصیلات عالی، احتمال بیشتری برای تغییر شغل وجود دارد.

نتایج بررسی‌ها نشان داده که خصوصیات فردی و بازار کار، عاملی برای تغییر شغل است. همچنین عامل سن در این موضوع بسیار موثر است و تجربه در این میان نقشی ندارد.

محققان سوئیسی و انگلیسی در این بررسی عواملی که در تغییر شغل مهم است را مورد بررسی قرار دادند که شامل نرخ بیکاری، تجارب جدید، سن افراد در زمان تغییر شغل و سطح تحصیلات بود.

نتایج همچنین نشان داد که آموزش عالی در تغییر شغل افراد موثر است. تغییر شغلی، پیام‌های موثری برای سازمان‌ها دارد؛ مثلا از نظر مدیریت منابع انسانی و موفقیت آن‌ها در جذب و حفظ کارکنان با استعداد.

بر این اساس هر تغییر شغل موفقی برای افراد به طور بالقوه فرصت‌های شغلی بهتری را ایجاد می‌‎کند. یافته‌های این بررسی در مجله Work and Organizational Psychology منتشر شده است.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین