کد خبر: ۱۵۰۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۵
رئیس مرکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه بیش از یک میلیارد نفر در جهان مبتلا به پیرچشمی هستند گفت:‌ از علائم عمده این بیماری این بوده که افراد نزدیک را نمی‌بینند.
ناطقان: مهدی مدرس‌زاده، در ارتباط با پیرچشمی اظهار داشت: محققان تاکنون موفق نشده‌اند روش خوب و بدون عارضه‌ای را برای درمان پیرچشمی به دست آورد ولی در واقع به طورکلی اکنون دو روش استفاده از لیزیک و تعبیه دیافراگم داخل قرنیه دو روش درمانی این مشکل است. 

وی افزود: درمان جراحی پیرچشمی تاکنون چندان موفقیت‌آمیز نبوده و با این وجود این اعمال جراحی در کشور در برخی از مراکز انجام می‌گیرد، البته تحت پوشش بیمه نبوده و هزینه آن زیاد است. 

رئیس مرکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه بیش از یک میلیارد نفر در جهان مبتلا به پیرچشمی هستند گفت:‌ از علائم عمده این بیماری این بوده که افراد نزدیک  را نمی‌بینند. 

مدرس‌زاده اضافه کرد: وقتی سن انسان به حوالی40 سال می‌رسد کم کم ضعف در تطابق ظاهر می‌شود که نشانه‌های آن تار دیدن اشیاء ریز نزدیک، عقب تر بودن کتاب یا اشیاء برای بهتر دیدن آنها، خستگی و سر درد و بی‌حوصلگی هنگام مطالعه زیاد و طولانی است.

وی با بیان اینکه افراد نزدیک بین نیازمندند که برای مطالعه عینک خود را بردارند و یا نمره آن را برای نزدیک کم کنند، خاطرنشان کرد: عمدتا مشکل پیر چشم‌ها وابستگی به عینک است و این تنها برای مطالعه نیست. برای گرفتن شماره تلفن و یا خواندن یک پیامک و یا کار در آشپزخانه و ... مواردی است که شخص پیر چشم نیاز به عینک دارد. عدم دسترسی به عینک و نیاز به برداشتن و گذاشتن مکرر و در مواردی نگاه کردن از بالای عینک ، همیشه افراد پیر چشم را رنج می‌دهد

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین