کد خبر: ۱۵۰۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹
کارکنان شرکت فروش اینترنتی آمازون در لهستان، آلمان و اسپانیا در اعتراض به شرایط کاری خود دست به اعتصاب زدند.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیروز کارکنان بخش بسته بندی و توزیع نمایندگی آمازون در اسپانیا دست از کار کشیدند و تهدید کرده‌اند که فردا نیز دست به اقدام مشابهی خواهند زد. این اعتصابات در ادامه اعتصابات این کارکنان در ماه مارس سال جاری انجام می شود. کارکنان به مساله دستمزدهای خود که آخرین بار در سال ۲۰۱۶ افزایش یافت اعتراض دارند.

آنا برسرلو - از اعضای اتحادبیه کارگری - گفت حدود ۸۰ درصد کارکنان این بخش دست از کار کشیدند. در عین حال اتحادیه وردی در آلمان نیز اعلام کرد که کارکنان آمازون در این کشور و لهستان به اعتراضات کارگری اسپانیا در اعتراض به شرایط کاری انجام می‌شود. کارکنان به جز دستمزدها به مجبور شدن به ایستادن‌های طولانی مدت، طی مسافت‌های طولانی و وظایف کاری طاقت فرسا معترضند. وردی به تعداد کارکنانی که انتظار دارد در اعتصابات شرکت کنند، اشاره‌ای نکرده است.

شعبه اسپانیا آمازون اعلام کرده است دستمزدهای مناسبی به بخش لجستیکی خود پرداخت کرده است اما با این حال اخیرا ۲.۵ درصد دستمزدها را افزایش داده است و در نظر دارد دستمزدها را تا چهار سال آینده ۵.۶ درصد دیگر افزایش دهد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین