کد خبر: ۱۵۰۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴
معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان قم با اشاره به کاهش تولید برق در نیروگاه‌های کشور و افزایش دما در کشور گفت: مصرف برق در استان قم که دومین استان گرم کشور است، نسبت به میانگین کشور 10 درصد رشد داشته است.
ناطقان: رضا مداحی در نشست خبری امروز  در تشریح شرایط کنونی توزیع و مصرف برق در استان قم گفت: این شرکت 547 هزار مشترک با پیک بار 750 مگاوات دارد که این رقم نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: میانگین رشد مصرف برق در کشور شش درصد است اما در استان این رقم چهار درصد بالاتر از میانگین کشوری است و بر این اساس شهروندان باید در مصرف برق صرفه جویی کنند تا میزان خاموشی کاهش یابد.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان قم با اشاره به کاهش فعالیت نیروگاه‌های برق آبی عنوان کرد: کاهش 26 درصدی منابع آبی و عدم استحصال کامل از این نیروگاه‌ها موجب شده تا با کاهش تولید پنج هزار مگاواتی برق روبرو شویم.

وی افزود: 80 درصد از مشترکان خانگی،14/1 صنعتی و مابقی بخش‌های عمومی مانند کشاورزی هستند که از این مقدار 33 درصد مصرف کننده خانگی و 33 درصد بخش صنعت است.

مداحی با بیان این که پیک بار شبکه، 57 هزار مگاوات است بیان کرد: در صورت عدم صرفه جویی در مصرف برق و عبور از آن، خاموشی اجباری از سوی شرکت توزیع ملی بر تمامی استان‌ها اعمال می‌شود.

وی عنوان کرد: با اقدامات صورت گرفته، ظرفیت پاسخگویی به شهروندان در سامانه 121 دو برابر شد و با سیستم جدید تلفنی در هر بار به 120 نفر پاسخ داده می‌شود.

شرکت استان توزیع برق معاون بهره برداری و دیسپاچینگ قم در خصوص بی نظمی‌های اخیر در بحث خاموشی های استان قم گفت: جدولی که ارائه می‌شود بیشینه است ودر صورت که بار شبکه افزایش پیدا کند به ناچار اقدام به خاموشی خارج از برنامه می شود، بر این اساس باید شهروندان در مصرف برق صرفه جویی کنند.

مداحی ادامه داد: بخشی دیگر از این نوع خاموشی‌ها به این موضوع بر می گردد که افراد در منازل وسایل برقی خود را روشن می‌گذارند اما پس از برگشتن برق به شبکه توزیع فراموش می‌شود که این وسایل را خاموش کنند که این باعث افزایش بار شبکه و در نتیجه خاموشی‌های اتفاقی می‌شود،  بر این اساس شهروندان باید این موضوع را مد نظر قرار دهند و رعایت کنند.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته در زمینه تولید برق افزود: اقداماتی در این سال‌ها انجام شده اما کم است و تولید کنونی پاسخگوی مصرف نیست، بر این اساس نیاز مند اقدامات جدی تری در این زمینه هستیم، گرچه محدودیت‌هایی در گسترش نیروگاه‌ها نیز وجود دارد.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق قم اظهار کرد: 350 کیلو وات انرژی خورشید در قم راه اندازی شده است و در راستای تشویق مردم به استفاده از این انرژی تجدید پذیر، شرکت توزیع برق استان قم به خرید هرکیلوات 800 تومان از مشترکین اقدام می‌کند.

وی با بیان این که تولید نیروگاه 650 مگاواتی قم، پاسخگوی نیاز استان نیست خاطرنشان کرد: لازم است شهروندان بخصوص دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌ها در مصرف برق صرف جویی کنند تا از دوره بحران عبور کنیم.

مداحی در خصوص ادامه دار بودن خاموشی‌ها اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی ها تا دو هفته آینده افزایش دمای هوا ادامه دارد و برهمین اساس، خاموشی‌ها نیز اعمال می‌شود؛ همچنین اگر افزایش دما ادامه داشته باشد، خاموشی‌ها تا آخر مرداد ماه صورت می‌گیرد و البته ساعت‌های آن کمتر می‌شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین