کد خبر: ۱۵۰۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳
وزیر اطلاعات گفت: وزارت اطلاعات تا به امروز با صدها مورد فساد اقتصادی مبارزه کرده است که نمونه بارز آن کشف فساد اقتصادی به ارزش ۲۱ هزار میلیارد تومان در طول یک سال گذشته توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) بوده است.
ناطقان: حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی صبح امروز در جلسه شورای اداری استان زنجان، ضمن تبریک به مناسب دهه کرامت، با بیان اینکه داعش سرزمین را از دست داده اما اسلحه را بر زمین نگذاشته است، افزود: با وجود اینکه امروز داعش در نقطه جغرافیایی حاکمیت ندارد، اما تفکر شیطانی‌اش به دنبال استقرار است تا به کشورهای اسلامی به‌ویژه ایران که عامل اصلی ناکامی داعش در طول حیاتش بوده است، ضربه بزند.

وی با تاکید بر اینکه در برهه کنونی اگر لحظه‌ای دچار غفلت شویم، از همان جا ضربه خواهیم خورد، تصریح کرد: این اولین گردنه پیش پای ملت ایران نیست و در گذشته نیز ملت ایران از گردنه‌های سخت و دشوار زیادی عبور کرده‌اند و قطعا با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب، این گردنه را نیز با موفقیت پشت سر خواهیم گذاشت، جای بسی خوشحالی است که امروز دیدگاه‌ها در کشور در مورد مسائل ملی نزدیک به هم است.

وزیر اطلاعات با یادآوری اینکه ایران اسلامی در زمینه مواضع استراتژیک به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یافته است، ادامه داد: نمونه بارز این موفقیت‌ها، برگزاری مقتدرانه و باشکوه مراسم روز جهانی قدس است که در سال‌های گذشته کمتر کشوری حتی تماشاگر این مراسم بود اما امروز نگاه جهانیان به روز جهانی قدس است که هر سال باشکوه‌تر از سال‌های قبل در ایران اسلامی برگزار می‌شود.

علوی با تاکید بر اینکه به لطف خداوند و با هدایت‌های رهبر فرزانه انقلاب، امروز جبهه مقاومت در اوج اقتدار خود قرار داشته و دشمن را سنگر به سنگر عقب رانده است، اظهار کرد: امروز جبهه مقاومت با جانی تازه‌تر مشغول بازپس‌گیری آخرین سنگرها از دشمن است و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد آزادسازی قدس شریف از چنگال اشغال‌گران باشیم.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم علت بسیاری از مسائلی که با آن مواجه هستیم را در کارکرد دشمن جست‌وجو کنیم، مقابله با آن بسیار دشوار خواهد بود، افزود: عامل ۸۰ درصد از مشکلاتی که در جامعه با آن موجه هستیم، به خودمان برمی‌گردد، به همین خاطر باید به دنبال تدبیر عاملی باشیم که خودمان آن را به وجود آورده‌ایم، لذا اگر هشدارهای رهبر فرزانه انقلاب و رهنمودهای ایشان را عملیاتی کرده و راهبردهای حساب شده داشته باشیم، دشمن نمی‌تواند کاری کند، بنابراین مهم این است که در شرایط جدید چه باید کرد.

وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه هم‌اکنون در جنگ تمام‌عیار اقتصادی قرار داشته و باید برنامه‌ای متناسب با جنگ اقتصادی داشته باشیم، گفت: برای عبور از این شرایط، نیاز به وحدت فرماندهی داریم که خوشبختانه ایران اسلامی از وجود فرماندهی کارآمد و هوشیار چون مقام معظم رهبری برخوردار است. علاوه بر این، باید صبر و پایمردی در برابر ناملایمات را سرلوحه کارهای‌مان قرار دهیم و این به معنای توجیه‌ کردن مشکلات نیست، بلکه معتقدیم نباید در این زمینه سیاه‌نمایی کنیم.

علوی در ادامه با بیان اینکه اگر با مشکلات، هوشمندانه برخورد کنیم، مردم نیز صبوری می‌کنند، تصریح کرد: وحدت، ضرورت جامعه امروز است و خداوند در قرآن، همه مسلمانان را از تنازع و تفرقه نهی کرده است، لذا اگر با همدیگر اختلاف داشته و دچار تفرقه شویم، در واقع دچار معصیت شده‌ایم؛ چرا که با این کار، نهی صریح خداوند را زیر پا گذاشته‌ایم، بنابراین امروز ضرورت وحدت، بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

وی با یادآوری اینکه خدمت بی‌منت، یکی دیگر از رویکردهایی است که در برهه کنونی باید سرلوحه کارهای‌مان قرار دهیم، ادامه داد: هر چه بودجه کمتر باشد، به همان اندازه خدمت به مردم نیز سخت‌تر خواهد بود اما این بدان معنی نیست که با این شرایط نتوان به مردم خدمت کرد. یکی از ضرورت‌های امروز، اهتمام به اقتصاد مقاومتی است که در این زمینه معتقدیم به اقتصاد مقاومتی توجه شده اما به بند بند آن عمل نشده است.

علوی با بیان اینکه فعالان اقتصادی در برهه کنونی در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارند، یادآور شد: وزارت اطلاعات در خط مقدم مبارزه با فساد اقتصادی قرار داشته و تا به امروز با صدها مورد فساد اقتصادی مبارزه کرده است که نمونه بارز آن کشف فساد اقتصادی به ارزش ۲۱ هزار میلیارد تومان در طول یک سال گذشته توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) بوده است، بنابراین فراهم کردن امنیت و سلامت اقتصادی را دو وظیفه ذاتی خود می‌دانیم.

وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه اگر امروز ضرورت وحدت و همدلی در شرایط فعلی جامعه و نیز حرکت حول محوریت مقام معظم رهبری را درک کنیم، مردم این آرامش را احساس می‌کنند، خاطرنشان کرد: انتظار ما از رسانه‌ها که معتقدیم چشم و گوش و امین مردم هستند، این است که در نقد مطالب دقت لازم را به خرج دهند؛ چرا که در ادای رسالت رسانه‌ای، داشتن صداقت کافی نیست، بلکه دقت هم باید مدنظر باشد تا مطالب به درستی درک شده و به طور صحیح انعکاس یابد.



منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین