کد خبر: ۱۵۰۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۸
رییس شورای‌شهر تهران با بیان اینکه نظام مهندسی خود در تخریب باغات تهران نقش اساسی دارد، افزود: پشت پروژه‌های بزرگی مثل پالادیوم، کوروش و ارگ تخلفات بزرگی بود که همه امضاء مهندسان مشاور را دارند.
ناطقان: محسن هاشمی عصر امروز در نشست «باغ‌های گمشده، چالش و راهکارها» که از سلسله نشست‌های مشترک کمیته معماری و طرح های شورای شهر و جامعه مهندسان مشاور ایران است با بیان اینکه عنوان این نشست خود گویای همه چیز است، گفت: شاید بتوانیم تهران را شهر گمشده هم بنامیم.متاسفانه تهران نتوانسته چشم‌انداز کلاسیک خود را حفظ کند و بخشی از جاذبه‌هایش را از دست داده است .

رییس شورای‌شهر با بیان اینکه یکی از مولفه‌های مهم تهران قدیم باغات شاداب و سرسبز بوده اما اکثریت آنها تخریب شده‌اند، افزود: خوشبختانه در تهران سال‌های پس از انقلاب بیش از 1500 پارک ساخته شده و فضای سبز حاشیه‌ای هم بسیار زیاد است اما باز هم نتوانستیم مشکلات را حل کنیم و تهران مخصوصا نیمه دوم سال به شدت با آلودگی هوا دست و پنجه نرم می‌کند.

هاشمی با اشاره به برخی سیاست‌های جایگزین برای مصوبه لغو شده برج باغ‌ها افزود: سیاست‌ها باید از خودرو محوری به سمت انسان‌محوری تغییر کند. ما می توانیم از فضاهای ذخیره شهری برای بازآفرینی باغات استفاده کنیم. اراضی پادگانی و نظامی هم می‌تواند این کاربری را داشته باشند.

عضو شورای‌شهر تهران با تاکید بر اینکه صیانت از باغات سرلوحه اقدامات شورای‌شهر است، اضافه کرد: شهرداری تهران باید از اختیارات قانونی خود برای جلوگیری از نابودی باغات باقی‌مانده استفاده کند .

وی متذکر شد: ابتدای چهارراه فرمانیه باغی وجود دارد که جلوی همه ما در حال خشک‌شدن است. ما در این خصوص به شهردار منطقه و آقای مختاری صحبت کردم حداقل می‌توانیم جلوی خشک شدن این باغات را بگیریم.

هاشمی با اشاره به نقش جامعه مهندسان مشاور ایران در نابودی فضای سبز تهران گفت: بالاخره شما هم از این قماش هستید و در بحث ساخت و ساز و از بین رفتن فضای سبز نقش شما واضح است.

رییس شورای شهر تهران با اشاره به پروژه‌هایی بزرگی که وقوع تخلف در آنها بارز بود، افزود: پروژه اطلس‌مال با 168 هزار متر زیربنا و حجم بالای سرمایه‌گذاری پروژه‌ای بسیار غیر اصولی محسوب می‌شود. شما هرچه هم بگویید اما امضای مهندس مشاور و تایید او پای پروژه بوده است.

هاشمی با اشاره به اینکه پروژه‌های کوروش، پالادیوم و ارگ ترافیک منطقه خود را مختل کرده‌اند، تاکید کرد: بسیاری از این پروژه‌ها برای عبور از قانون امضای مهندس مشاور را داشتند. هر کس باید نقش خود را در نظر بگیرد و ما نیازمند کمک مهندسان مشاور در این رابطه هستیم.

رییس شورای‌شهر تهران در پایان با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور افزود: برای آن‌که به اهداف‌مان برسیم لازم نیست مردم را تحت فشار قرار دهیم.
منبع: ایلنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین