کد خبر: ۱۵۰۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸
بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته نخستین گروه از حاجیان ایرانی صبح امروز (چهارشنبه) به سرزمین وحی اعزام شدند.
ناطقان: طبق اعلام فرودگاه امام خمینی، پرواز شماره ۵۸۰۱ شرکت هواپیمایی سعودی ساعت ۷ امروز تهران را به مقصد مدینه ترک کرد و نخستین حاجیان ایرانی را به عربستان سعودی انتقال داد.

شرکت هواپیمایی سعودی که دو مدل از هواپیماهای خود را برای انتقال حاجیان ایرانی در نظر گرفته، نخستین گروه از حجاج را با یک فروند ایرباس ۳۳۰ جابجا کرد.

پس از این پرواز، دیگر حاجیان ایرانی که از فرودگاه امام خمینی (ره) اعزام خواهند شد در روزهای آینده به مدینه و سپس جده منتقل می شوند و در روز دوم اعزام (پنجشنبه) ایران ایر چهار پرواز از تهران به مدینه خواهد داشت.

اطلاعات ارائه شده از سوی فرودگاه امام خمینی نشان می دهد که در دور نخست اعزام ها که به سمت مدینه انجام خواهد شد، ایران ایر بخش قابل توجهی از حاجیان را به عربستان سعودی انتقال خواهد داد اما در دور دوم که جده مقصد پروازهاست بخش قابل توجهی از پروازها را سعودی ها انجام می دهند. در حال حاضر اطلاعات ۵۳ پرواز رفت در سایت فرودگاه امام خمینی درج شده است که البته تعدادی از آنها از ابتدای هفته جاری و به منظور انتقال دست اندر کاران حج انجام شده اند.

علی رستمی - معاون بهره برداری فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی - چند روز قبل به ایسنا گفته بود که یک سوم از پروازها از سوی ایرلاین سعودی و دو سوم دیگر از سوی ایران ایر انجام خواهد شد.

 در عملیات حج سال های گذشته دیگر شرکت های ایرانی نیز به منظور مدیریت پروازها به هما کمک می کردند که در برنامه ریزی امسال فعلا خبری از مشارکت دیگر ایرلاین ها نیست.

فرودگاه امام خمینی به عنوان محور اصلی سفرهای بین المللی ایران حاجیان استان های تهران، البرز، مرکزی، قم، سمنان، لرستان، قزوین و شهر کاشان را جابجا خواهد کرد.

اعزام حاجیان ایرانی به سرزمین وحی پس از آن صورت می گیرد که به دلیل اختلافات سیاسی و فاجعه منا، ایران دو سال قبل انتقال حاجیان خود به عربستان سعودی را متوقف کرده بود.

پس از وقایع سال های اخیر ایران عملیات حج عمره خود را متوقف کرده است.

اعزام حاجیان ایرانی تا ۲۴ مرداد در فرودگاه امام ادامه خواهد داشت و از سه شهریور نیز فرایند بازگشت آغاز می شود و تا ۲۴ همان ماه ادامه پیدا می کند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین