کد خبر: ۱۵۰۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴
رئیس دادگاه انقلاب اسلامی کرمان از تائید حکم دو نفر از اعضای گروهک تروریستی داعش در دادگاه تجدیدنظر استان کرمان خبر داد و گفت: این افراد از طریق کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس با سرویس‌های اطلاعاتی تبادل اطلاعات داشته اند.
ناطقان: احمد قربانی رئیس دادگاه انقلاب کرمان اظهار داشت: محکومین (ع. ب) و (ر. ب) که از اعضای گروهک تروریستی داعش هستند در سال ۱۳۹۶ پس از رصد اطلاعاتی توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در کرمان شناسائی و دستگیر شدند.

این مقام قضایی اعلام کرد: از نامبردگان مقادیری مواد شیمیائی و تعدادی چاشنی و دیگر لوازم که در جهت ساخت بمب استفاده می‌شود کشف شده است.

وی تصریح کرد: اعضای دستگیر شده گروه تروریستی داعش در ساخت انواع بمب‌ها مهارت کامل داشته و ضمن تهیه اقلام مذکور قصد تخریب تاسیسات عمومی و قتل و عام مردم بی گناه کرمان را داشته اندکه قبل از هراقدام ایذائی دستگیر می‌شوند.

رئیس دادگاه انقلاب کرمان افزود: همچنین این افراد باتوجه به شناختی که از جغرافیای استان وکشور و نیز شناختی که از فرهنگ وآداب و رسوم مردم داشته اند جهت قتل عام گسترده مردم و ترور بعضی از شخصیتها، طرح‌های زیادی را به صورت مکتوب به گروهک داعش ارائه و خود نیز جهت اجرای آن طرح‌ها اعلام آمادگی کرده بودند.

این مقام قضایی اعلام کرد: متهم ردیف دوم دارای سابقه تحصیل در کشور امارات وهمچنین یکی از دانشگاه‌های مروج تفکرات و اندیشه‌های وهابیت در کشورعربستان سعودی را دارد.

وی خاطرنشان ساخت:این افراد که دارای تحصیلات دانشگاهی در دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور هستند، ارتباطاتی نیز باعناصر اطلاعاتی بیگانه برقرار نموده و اطلاعات مربوط به زیرساخت‌ها و تاسیسات برق و ... را به بیگانگان ارائه کرده اند.

قربانی اعلام کرد: با صدور کیفرخواست پرونده به دادگاه انقلاب اسلامی کرمان ارسال و متهمین تحت عناوین مجرمانه‌ی جاسوسی، اقدام علیه امنیت داخلی کشور از طریق عضویت در گروهک تروریستی داعش و تبلیغ علیه نظام در شعبه اول این دادگاه محاکمه و به مجازات حبس محکوم شدند و حکم صادره در دادگاه تجدیدنظر استان کرمان مورد تایید قرار گرفته و پرونده جهت اجرا به دادسرای عمومی و انقلاب کرمان ارسال شده است.

وی علت و انگیزه اصلی این افراد را عناد و دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد و گفت: امنیت مثال زدنی و بی نظیر کشور جمهوری اسلامی ایران در این برهه از زمان که کشور‌های منطقه در آتش جنگ و خونریزی می‌سوزند، نعمتی الهی و حاصل خون هزاران شهید است و بقای این امنیت مدیون تلاش شبانه روزی و هشیاری مراجع امنیتی و انتظامی می‌باشد.

رئیس دادگاه انقلاب کرمان هشدار داد: مخلان امنیت هرگز اجازه نخواهند یافت که امنیت پایدار منطقه به عنوان یک دست آورد بی بدیل را بازیچه خود قرار دهند و کلیه حرکات و فعالیت‌های افرادی که قصد خدشه به امنیت کشور را داشته باشند مورد رصد اطلاعاتی سربازان گمنام امام رمان (عج) بوده و قبل از هراقدام ایذایی در چارچوب قانون با ایشان برخورد خواهد شد.

این مقام قضایی توصیه کرد: خانواده‌های گرامی مراقب فرزندان خود در فضای مجازی باشند و اجازه ندهند که ایشان طعمه دشمنان نظام شده و خدای ناکرده باعث پشیمانی خود و خانواده گردند.

منبع: میزان
برچسب ها: داعش ، کرمان ، خلیج فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین