کد خبر: ۱۵۰۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در جریان سفر به پاکستان، از مناطق مرزی شمال این کشور بازدید کرد.
ناطقان: سرلشکر محمد باقری در جریان سفر به پاکستان، با همراهی نیروهای ارشد ارتش پاکستان و جمعی از مقامات عالیرتبه نظامی جمهوری اسلامی ایران از مناطق عملیاتی ارتش و مناطق مرزی در شمال پاکستان بازدید کرد.

سرلشکر باقری همچنین در این سفر از مرز 'تورخم' و مقر ارتش پاکستان در پیشاور مرکز ایالت خیبرپختونخواه بازدید کرده و با ژنرال «نذیر احمد بت» فرمانده ارشد ارتش در این منطقه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این بازدیدها در خصوص موضوعات مرزی دوجانبه و راهکارهای گسترش امنیت مرزهای مشترک ایران و پاکستان با طرف پاکستانی تبادل نظر شد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و هیات عالیرتبه نظامی روز یکشنبه هفته جاری به دعوت ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش پاکستان وارد اسلام آباد پایتخت پاکستان شدند.

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران روز دوشنبه در نخستین برنامه سفر خود به پاکستان، با فرمانده ارتش پاکستان دیدار و گفت و گو کرد. در این دیدار، موضوعات مربوط به منافع دوجانبه، گسترش امنیت منطقه ای، توسعه همکاری های دفاعی و مدیریت مرزی پاکستان و ایران مورد گفت وگو وتبادل نظر قرار گرفت.

فرمانده ارتش پاکستان (COAS) در این دیدار بر ارتقای همکاری های نظامی میان نیروهای مسلح ایران و پاکستان تاکید کرد.

وی همچنین شامگاه دوشنبه با «ممنون حسین» رئیس جمهوری پاکستان، «عبدالله حسین هارون» وزیر امور خارجه دولت انتقالی، دریاسالار «ظفر محمود عباسی» فرمانده نیروی دریایی، ژنرال «زبیر حیات» رئیس ستاد مشترک ارتش و دیگر مقامات این کشور، جداگانه دیدار و گفت و گو کرد.

رئیس جمهوری پاکستان در دیدار با سرلشکر باقری، گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران را راهبرد کشورش خواند و گفت: اسلام آباد برای تحقق صلح و آرامش در منطقه، علاقه مند به گسترش روابط با تهران است.

وی افزود: کشورش امیدوار است به منظور مقابله با چالش های فرا مرزی، همکاری خود را با ایران گسترش داده و سفر مقامات عالیرتبه دو کشور به ویژه نظامی، زمینه توسعه همکاری دفاعی تهران - اسلام آباد را فراهم می کند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین