کد خبر: ۱۵۰۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸
دونالد ترامپ در مصاحبه خود با شبکه فاکس نیوز که پس از کنفرانس خبری مشترکش با پوتین در هلسینکی ضبط شد، شایستگی ناتو را زیر سوال برد و بار دیگر به سیاست مهاجرتی اروپایی‌ها تاخت.
ناطقان: به نقل از روزنامه گاردین، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا طی این مصاحبه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان عملکرد بهتری در راستای منافع کشورش دارد یا ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه، بار دیگر به متحد خود تاخت و گفت: آنگلا تا زمانی که اجازه دهد میلیون‌ها مهاجر به آلمان بیایند، یک سوپراستار بود. این اقدام صدمه بدی به او زد. او در هر انتخاباتی شکست‌ناپذیر بود. او اجازه داد میلیون‌ها نفر به کشورش بیایند و این بزرگ‌ترین مهاجرت به آلمان بود و واضح است که این تصمیم خیلی به آنگلا صدمه زد.

او در پاسخ به سوال مجری این مصاحبه گفت: نمی‌خواهم بگویم کی بهتر است و کی نیست. اما فقط می‌گویم با این مهاجرت‌ها او(مرکل) صدمه بدی خود، خیلی خیلی بد.

ترامپ در این مصاحبه که در هلسینکی و پس از نشستش با پوتین ضبط شد، شایستگی پیمان نظامی ناتو را زیر سوال برد

تاکر کارلسون، مجری این مصاحبه از ترامپ پرسید: چرا پسر من باید به مونته‌نگرو برود تا در برابر حمله از آن دفاع کند؟!

رییس جمهور آمریکا در پاسخ به این سوال گفت: متوجهم شما چه می گویید. من هم همین سوال را پرسیده‌ام. مونته‌نگرو کشوری کوچک با مردمانی بسیار قوی است. ممکن است رفتار آنان تهاجمی شود و وارد جنگ جهانی سوم شویم!

این اظهارات از سوی ترامپ در ادامه بیاناتش در نشست ناتو و مطرح کردن سولاتی درباره دوام  این پیمان نظامی صورت گرفت.

ترامپ در این مصاحبه درباره مساله افزایش بودجه دفاعی اعضای ناتو اظهار کرد: دبیرکل ناتو گفت، به لطف ترامپ، سال گذشته ۴۴ میلیارد دلار به بودجه ناتو اضافه شد و قرار است این رقم از این مبلغ بسیار بالاتر رود و همه کشورها بر سر آن توافق کرده‌اند.

اما واقعیت این است که بر خلاف ادعای ترامپ، کشورهای عضو ناتو بودجه دفاعی خود را به این سرعت افزایش نمی‌دهند و روند کندی را برای تحقق هدف تخصیص دو درصد از تولید ناخالص داخلی خود به بودجه دفاعی پیش گرفته‌اند.

ترامپ که در نشست بروکسل سیاست‌های مهاجرتی رهبران اروپا را "مخرب فرهنگ اروپایی" دانسته بود، در مصاحبه خود با شبکه فاکس نیوز گفت: میزان جرایم در این کشورها رو به افزایش است و بهتر است کاری کنید. من این را به آنان گفتم. گفتم من چیزی نمی‌گویم، فقط به آمار نگاهی بیندازید. این اعداد خودشان گویای وضعیت هستند اما فرهنگ به سرعت تغییر کرده و میزان جرایم سریع‌تر از آن افزایش می‌یابد.

وقتی مجری برنامه از ترامپ خواست جایی را در اروپا نام ببرد که مهاجران به پیشرفت آن کمک کرده‌اند، رییس جمهور آمریکا گفت نمی‌تواند به این سوال پاسخی بدهد.

ترامپ بار دیگر درخواستش را برای ایجاد دیوار مرزی میان آمریکا و مکزیک تکرار و دموکرات‌ها را به حمایت از "مرزهای باز" متهم کرد و درباره دلیل حمایت دموکرات‌ها از این مساله گفت: شاید این فلسفه سیاسی‌ای است که با آن بزرگ شده‌اند، شاید این را در مدرسه یاد گرفته‌اند، شاید هم احمق هستند، نمی‌دانم!

وی همچنین به جان برنان، مدیر سابق سیا که رفتار او در هلسینکی را "خائنانه" خوانده است، تاخت و گفت: فکر می‌کنم برنان "آدم خیلی بدی" است و اگر دقیق‌تر شوید، می‌بینید که مسائل بسیاری تحت نظارت او رخ داده است.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین