کد خبر: ۱۵۰۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳
گذرگاه رفح که تنها راه ارتباطی نوار غزه با جهان خارج است، بعد از تعطیلی اخیر، به صورت موقت بازگشایی شد.
ناطقان: گذرگاه رفح واقع در مرز نوار غزه و مصر از امروز (چهارشنبه) به صورت دو طرفه  و موقت بازگشایی شد .

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، «دیاب اللوح» سفیر فلسطین در قاهره هم دیروز اعلام کرده بود پس از اصلاح شبکه ارتباطات که منجر به بسته شدن دو روزه گذرگاه رفح شده بود، این گذرگاه از امروز باز می‌شود.

در ادامه این گزارش آمده است، گذرگاه رفح از ماه رمضان تا کنون، پنج روز در هفته باز است تا از رنج و سختی‌های عبور و مرور بیماران، دانشجویان و غیره در نوار غزه بکاهد .

دیروز رسانه‌ها خبر بسته شدن گذرگاه رفح را اعلام کردند اما مصر مدعی شده این خبر صحت ندارد و رفح به دلیل برخی مشکلات فنی بسته بوده است.

غزه هفت گذرگاه دارد و به غیر از گذرگاه رفح که زیر نظر مصر است شش گذرگاه دیگر یعنی «بیت حانون یا ایزر»، «الشجاعیه»، «القراره یا کوسوفیم»، «العوده یا صوفا»، «کرم ابوسالم» و «المنطار» زیر نظر رژیم صهیونیستی است.

تمام این گذرگاه‌ها به جز سه گذرگاه رفح ، ابوسالم و بیت‌حانون که با مقرارت خاص گاهی باز می‌شود، بیش از 11 سال است که بسته مانده است.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین