کد خبر: ۱۵۰۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰
توالت طلایی، تختخواب سایز کینگ و حتی یک باشگاه، جزو تصاویر خیره‌ کننده‌ای است که از داخل جت اختصاصی لوکس ولادیمیر پوتین منتشر شده است.
ناطقان: به نوشته روزنامه دیلی میل، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه چهار هواپیمای اختصاصی ریاست جمهوری دارد که شامل یک جت ایلیوشین ایل-۹۶-۳۰۰پیو به قیمت ۳۹۰ میلیون پوند (۵۰۰ میلیون دلار) می‌شود. این هواپیما با پوشش ویژه‌ای که دارد کمتر در تیررس رادارها قرار می‌گیرد و یک سیستم ارتباطی پیشرفته دارد.


هواپیمای ۵۰۰ میلیون دلاری رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه پیش از نشست او با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا وارد پایتخت فنلاند شد. ترامپ هم با جت ایر فورس وانِ مخصوص روسای جمهور آمریکا آمد که یک میلیارد دلار قیمت دارد. محوطه کابین این هواپیما حدود ۴۰۰۰ متر مربع است و داخل آن تختخواب، حمام، باشگاه و دفاتری وجود دارد.

هواپیمای پهن‌پیکر پوتین به راحتی از سایر مدل هواپیماهای مسافربری قابل شناسایی است. گرچه طراحی داخلی این هواپیما بسیار به مدل اصلی شبیه است، اما کابین آن با وسایل بسیار لوکس دیزاین شده است. مبلمان و طراحی داخلی به سبک نئوکلاسیک است و یک دفتر جادار و یک میز کنفرانس بزرگ طلاکاری با صندلی‌های چرم کرم‌رنگ در آن وجود دارد.  





توالت طلایی، تختخواب سایز کینگ و حتی یک باشگاه، جزو تصاویر خیره‌ کننده‌ای است که از داخل جت اختصاصی لوکس ولادیمیر پوتین منتشر شده است.






هواپیمای پوتین طراحی شرکت هواپیمایی وورونژ با پوشش بدنه ویژه است. سیستم ارتباطی پیشرفته این ایلیوشین اجازه می‌دهد تا در صورت وقوع یک درگیری غیر قابل انتظار هواپیما به مرکز مدیریت بحران تبدیل شود. چهار هواپیمای اختصاصی پوتین به محض صدور دستور آماده پرواز هستند و سه فروند آنها به عنوان طعمه عمل می‌کنند. هواپیمایی که پوتین سوار آن می‌شود تا لحظه آخر مشخص نمی‌شود. پس از تعیین هواپیما، یک یا سه هواپیمای باقیمانده به عنوان پشتیبان پرواز می‌کنند. او همچنین می‌تواند برای خنثی کردن حملات احتمالی از نیروهای هوافضای ویژه روسیه درخواست ۶۸ جنگنده کند.  

تصاویر داخل هواپیمای پوتین چند سال پیش به اینترنت درز کرد و خشم شهروندان روسی را برانگیخت. وبلاگ‌نویسی موسوم به کونگوروف که این عکس‌ها را از رابطی در وزارت دفاع روسیه گرفته بود، گفت: "سزار خودخوانده" ما تصمیم گرفته است تا در پانزدهمین سالروز به تخت نشستنش هدیه‌ای به خودش بدهد و دو هواپیمای لوکس ایل-۹۶ برای خودش بخرد.

دونالد ترامپ هم هواپیمای ریاست جمهوری ایر فورس وان را دارد که هر زمان قابل پرواز است. رئیس‌جمهوری آمریکا عمدتا روی دو هواپیمای اختصاصی یکسان متمرکز است که از مدل‌های بوئینگ ۷۴۷-۲۰۰بی هستند.

کابین هواپیمای اختصاصی روسای جمهور آمریکا هم حدود ۴۰۰۰ متر مربع است و شامل اتاق خواب، باشگاه و دفاتر و غیره است. مهمترین بخش جت روسای جمهوری آمریکا، اتاق وضعیت آن است.







منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین