کد خبر: ۱۵۰۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲
معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی معاملات متعادل را در اغلب نمادهای معاملاتی به نظاره نشستند که با واگذاری صف خرید بزرگترین عرضه اولیه سال در بورس تهران پس از 5 روز معاملاتی دوباره نقدینگی در جریان بازار به گردش درآمد.
ناطقان: شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز چهارشنبه 27 تیر ماه 97 با افزایش 367 واحدی به رقم 108 هزار و 148 واحدی  رسید.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 38 واحدی عدد 18 هزار و 364 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 230 واحدی به رقم  117 هزار و 51 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 148 واحدی به رقم 78 هزار و 55 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 1311 واحدی عدد  223 هزار و 108 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 5 واحدی بر روی رقم یک هزار و 215 واحد متوقف شد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های هلدینگ پتروشیمی پارس با 203 واحد، معدنی و صنعتی گل گهر با 60 واحد و معدنی و صنعتی چادر ملو با 47 واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های ملی صنایع مس ایران با 15 واحد، شرکت ارتباطات سیار 11 واحد و ایران خودرو با 9 واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 300 میلیارد  تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 595 میلیون و 289 هزار سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 81 هزار و 310 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های کشاورزی و دامپروری مگسال و حق تقدم استفاده نشده آن، صنعتی و شیمیایی رنگین، قاسم ایران، حق تقدم استفاده نشده داروسازی سبحان انکولوژی، شیشه‌سازی مینا و حق تقدم خرید سهام آن، اقتصادی و خودکفایی آزادگان، توسعه خدمات دریایی و بندری سینا، صنعتی و شیمیایی رنگین، پتروشیمی پارس از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های عمران و توسعه شاهد، قند ثابت خراسان، بیمه حافظ، بیمه سرمد، آلوم تک، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران، سیمان باقران، گز سکه، ماداکتو استیل کرد، بیمه تعاون، تولید سموم علف‌کش، بیمه آرمان، بیمه حکمت صبا، گروه کارخانجات صنعتی تبرک، کشت دام قیام اصفهان، پالایش نفت لاوان، گروه صنعتی سدید، بیمه نوین، بیمه سینا، رهشاد سپاهان، کارتن مشهد، کشت و صنعت آب‌شیرین، گروه صنعتی پاکشو، پست بانک ایران، حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس، حفاری شمال، بانک‌تجارت،‌ کارخانجات نساجی بروجرد، اوراق فروش تبعی گروه صنعتی پاکشو متوقف شدند. 

به گزارش فارس، امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامدار عمده اختصاص دارد. در حالی بازار سهام شاهد معاملات درون گروهی و کد به کد حقوقی‌ها نبود که برخی معاملات دوطرفه در نمادهای معاملاتی از جمله در گروه قندی‌ها و تک سهم‌های فرابورسی قابل تامل بود. 

براساس این گزارش، امروز بازار سهام در نماد سایپا و در آستانه برگزاری مجمع عادی سالیانه این شرکت شاهد حمایت پرقدرت حقوقی در برابر عرضه‌ حقیقی‌ها بود.

این شرکت عملکردی ناامیدکننده را در پایان سال مالی 96 با برجای گذاشتن زیان 20 هزار و 800 میلیارد تومانی در صورت‌های مالی تلفیقی همزمان با بازگشت زیان برخی از شرکت‌های وابسته و فرعی به صورت‌های مالی که تعدیل سنواتی کاهنده سود به مبلغ بیش از 67 هزار میلیارد ریال را در بر داشته است حرفی برای گفتن در مجمع امسال نخواهد داشت. 

امروز بازار سهام در حالی شاهد واگذاری صف خرید پتروشیمی پارس پس از گذشت 5 روز معاملاتی بود که با گردش دوباره نقدینگی حاصل از این ارز اولیه در بازار امروز دوباره بازار سهام با تقویت خرید در برابر عرضه سهام و متعادل‌ شدن معاملات البته در حجم معاملاتی پایین روبرو شد. 

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین