کد خبر: ۱۵۰۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۲
قراردادن فرآورده‌هایی حجیم شده مانند چیپس، پفک وغیره مقابل نور آفتاب به دلیل لایه‌های آلومینیومی که در بسته بندی استفاده شده، منجر به فساد چربی داخل این فرآورده‌ها شده و کلسترول موجود در آن‌ها را افزایش می دهد.
ناطقان: محمدی کارشناس تحقیق و توسعه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران ضمن اشاره به اثرات مضر و سرطان زایی تابش مستقیم نور آفتاب بر روی موادغذایی و چگونگی نحوه شرایط نگهداری موادغذایی گفت: به عنوان نمونه قراردادن بطری‌های آب معدنی در معرض مستقیم  تابش نور خورشید باعث آزادسازی مواد شیمیایی موجود در بطری و ورود به آب آشامیدنی شده و باعث ایجاد سرطان شده و در معرض خطر جدی قرار گرفتن سلامت مصرف کنندگان می‌شود.

همچنین قراردادن فرآورده‌هایی حجیم شده مانند چیپس، پفک وغیره مقابل نور آفتاب به دلیل لایه‌های آلومینیومی که در بسته بندی استفاده شده، منجر به فساد چربی داخل این فرآورده‌ها شده و کلسترول موجود در آن‌ها را افزایش می دهد.


محمدی در ادامه بیان کرد: به جز فساد مواد غذایی ناشی از تابش مستقیم نور آفتاب، فساد ناشی از رعایت نکردن  شرایط مناسب نگهداری نیز خواهد بود؛ هر ماده غذایی شرایط نگهداری خاص خود را دارد برخی نیاز به نگهداری در یخچال و برخی دیگر باید در دمای خشک و خنک نگهداشته شوند، اما با قاطعیت باید اظهار کرد نگهداری مواد غذایی در معرض تابش مستقیم نور خورشید، به سرعت آن‌ها را فاسد و مسموم می‌سازد و  فساد ناشی از عدم رعایت شرایط نگهداری، منفک از فساد ناشی از تابیدن مستقیم نور آفتاب است.

نشانه هایی که فساد مواد غذایی را هشدار می دهند

وی در خصوص مشخصه بارز فساد تمام مواد غذایی ادامه داد و گفت: مشخصه بارز فشار مواد غذایی تغییر در طعم و رنگ آنهاست؛  مواد غذایی و تنقلات خریداری شده از سوپرمارکت‌ها که در خارج از فروشگاه‌ها جهت تبلیغ در دید عموم قرار می‌گیرند، فسادپذیری آن‌ها را افزایش می دهد.



مواد غذایی مانند سس مایونز که حاوی تخم مرغ هستند با وجود پلمپ بودن درب ظرف، نیاز به نگهداری در یخچال دارند لذا پلمپ بودن و باز نشدن درب بسته‌های غذایی، بهانه‌ای جهت نگهداری در خارج از یخچال برای آن دسته از مواد غذایی که نیاز به رعایت زنجیره دمایی دارند نیست؛  لذا اکیداً توصیه می شود در هنگام انتخاب و خرید مواد غذایی به رعایت شرایط نگهداری آن‌ها مطابق با آنچه روی بسته بندی درج شده است توجه کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین