کد خبر: ۱۵۰۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۵
نحوه محاسبه و مبنای آمار اعلامی به استناد استانداردهای جهانی براساس نفرشب اقامت است.
ناطقان: معاونت گردشگری عنوان کرد: «نحوه محاسبه و مبنای آمار اعلامی به استناد استانداردهای جهانی براساس نفر اقامت شب است که در این راستا سازمان با استقرار سامانه الکترونیکی آمار و اطلاعات گردشگری به نشانی www.amaresafar.ir اطلاعات مربوطه را از انواع مراکز اقامتی دائم و موقت سراسر کشور با مدیریت و نظارت عالیه ستادهای اجرایی خدمات سفر شهرستانی دریافت و بدون هیچ گونه دخل و تصرف به مخاطبان منعکس می‌کند.

همانگونه که اشاره شد آمار اعلام شده در رابطه با سفرهای نوروزی به صورت نفرشب اقامت بوده و به هیچ وجه ادعایی مبنی بر 74 میلیون نفر گردشگر داخلی مطرح نشده است که آن را نسبت به تعداد جمعیت کشور و پرسشنامه‌­ای که حاکی از عدم خروج 58 درصد مردم از شهرستان محل زندگی خود است، مقایسه کرد.

مسئله مطرح شده مبنی بر اینکه صنعت گردشگری اصلاً اثر مالی ندارد به هیچ وجه نمی­‌تواند یک گذاره علمی و واقع بینانه باشد. به لحاظ علمی، منظور از اثرات و چرخه مالی گردشگری به تمام اثرات مستقیم، غیر مستقیم و القائی این حوزه برمی­‌گردد نه صرفاً به مبادلاتی که بین فعالان این حوزه و به صورت مستقیم اتفاق می‌­افتد. به عنوان مثال اگرچه تعداد زیادی از گردشگران داخلی از اتومبیل شخصی استفاده می­‌کنند اما این موضوع به هیچ وجه به معنی عدم هزینه ­کرد گردشگران نیست و چه بسا افرادی که با خودروی شخصی اقدام به سفر می‌­کنند بیشترین هزینه را نسبت به افرادی که از حمل و نقل عمومی استفاده می­‌کنند متحمل می‌­شوند.

در خصوص عدم وجود حساب­‌های اقماری گردشگری، براساس مصوبه شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری، این مهم به عنوان یکی از اولویت‌های سازمان به صورت جدی در دستور کار مستمر قراردارد.»
منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین