کد خبر: ۱۵۱۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲
مشاور مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران از کمبود ۷۰۰ مدرسه ۱۲ کلاسه در پایتخت خبر داد.
ناطقان: علیرضا راهپیما مشاور مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران درباره وضعیت ثبت‌نام مدارس و اینکه برخی مردم از محدوده‌بندی مدارس گلایه دارند، اظهار کرد: اصل مطلب به یک مشکل قدیمی برمی‌گردد که از 25،20 سال پیش خود را نشان داد و آن هم جایگزینی مدارس در محدوده های مختلف شهری تهران بود.

وی ادامه داد: شهر تهران به خاطر ویژگی‌های بسیار خاصی که دارد پیدا کردن زمین برای مدرسه کمی سخت است و البته ساخت و سازهای غیر متعارف از نظر آموزش و پرورش توسط شهرداری اجازه داده می‌شود عنوان مثال در منطقه 22 شاهد ساخت و سازهای بی‌رویه هستیم.

راهپیما افزود: البته بر اساس قانون قرار بر این بود که انبوه‌سازان در ازای ساخت تعدادی واحد مسکونی، مدرسه تدارک ببینند اما این قانون در گذشته حذف شد و این موضوع رقم نخورد و این شرایط باعث شد بحث جایگزینی مدارس در محدوده‌های متناسب شهری رعایت نشود.

راهپیما گفت: آموزش و پرورش تلاش می‌کند با محدوده‌بندی نزدیکترین مدرسه به هر دانش‌آموز را پیدا کند و آنچه منطقی‌تر است را انجام دهد؛ محدوده بندی مدارس برای بعضی از خانواده‌ها می‌تواند خیلی خوب باشد و اغلب خانواده‌ها هیچ مشکلی پیدا نمی‌کنند اما خانواده‌هایی هم هستند که فاصله مدرسه تا منزل آنها متناسب نیست.

وی ادامه داد: برای حل این مشکل، ستادهای ثبت نام تشکیل شده است؛ جایی که خانواده ها واقعاً تقصیری ندارند یعنی همه می خواهند از مدرسه استفاده کنند که نزدیکتر باشد و در محدوده بندی دچار مشکل می‌شوند، به ستادهای ثبت‌نام باید مراجعه کنند.

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: آرزو داریم جایگزینی مدارس بر معنای تعداد جمعیت مناطق باشد و توزیع دانش‌آموز متعادل با هر مدرسه‌ای نزدیک به منزل انجام شود اما در حال حاضر حداقل 700 مدرسه 12 کلاسه نیاز داریم و این در شرایطی است که مدارس در حال فرسوده شدن مشکلات جدیدی برای ما پیش نیاورند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین