کد خبر: ۱۵۱۱۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۰
معاون آموزش متوسطه وزیر آمورش و پرورش خبر از کاهش جمعیت دانش‌آموزی در رشته ریاضی داد.
ناطقان: معاون آموزش متوسطه وزیر آمورش و پرورش گفت: کاهش جمعیت دانش‌آموزی در رشته ریاضی نگران کننده است به طوری که سال به سال از تعداد دانش‌آموزان این رشته کاسته می‌شود.



شان در گفت‌گو یی اظهار کرد: گرایش دانش‌آموزان به رشته فنی و حرفه‌ای در کشور در وضعیت مطلوبی قرار دارد هر چند که انتخاب رشته به اختیار دانش‌آموزان انجام شده، ولی ۱۷ درصد ظرفیت شاخه فنی و حرفه‌ای در خرداد ماه تکمیل شده و برای رشته کار و دانش نیز ظرفیت ۲۳ درصد پیش‌بینی شده که ۱۷ درصد آن نیز به انجام رسیده است.

وی مساله اصلی را مرتبط با رشته ریاضی و گرایش کم دانش‌آموزان به این رشته اعلام و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه رشته ریاضی رشته علوم پایه محسوب می‌شود و علوم پایه نیز مساوی با توسعه کشور است کاهش کمی و کیفی دانش‌آموزان این رشته آینده توسعه کشور را به مخاطره می‌اندازد.
منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین