کد خبر: ۱۵۱۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶
به دنبال اقدامات نیکاراگوئه برای سرکوب اعتراضات گسترده و کشته شدن حدود 300 تن در این درگیری‌ها، رییس جمهور این کشور از معترضان درخواست کرد که به آنچه "اقدام برای بی‌ثباتی کشور" نامید، پایان دهند.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری رویترز، دانیل اورتگا، رییس جمهور نیکاراگوئه در سخنرانی خود به مناسبت سی‌ونهمین سالگرد انقلاب این کشور، خواستار دفاع حامیانش از کشور شد و از معترضان درخواست کرد که رفتار خود را "اصلاح" کنند.

اورتگا در سخنان خود گفت: همه شما مدافعان صلح هستید. باید نظم را دوباره در کشور برقرار کنیم. روش درست، جنگ نیست، بلکه صلح و گفت‌وگو است.

به دنبال سرکوب معترضان نیکاراگوئه به دست پلیس و نیروهای شبه‌نظامی متحد دولت این کشور که کشته شدن حدود 300 تن را در پی داشته، دولت نیکاراگوئه و اورتگا با انتقادات بین‌المللی شدیدی مواجه شده‌اند.

  یکی از حامیان اورتگا با اشاره به درگیری‌های خونین در تاریخ این کشور اظهار کرد: به عنوان شهروندان نیکاراگوئه نمی‌توانیم پیوسته در جنگ باشیم.

وزرای خارجه کوبا و ونزوئلا که مداخله خارجی در این کشور را تکذیب کرده‌اند، در حمایت از اورتگا اعتراضات این کشور را تلاش برای کودتا دانسته‌اند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین