کد خبر: ۱۵۱۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱
نگرانی‌ها از تشدید تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین بهای نفت را تحت تأثیر قرار داد.
ناطقان: به نقل از رویترز، بهای طلای سیاه امروز (جمعه) با افزایش همراه بود، اما به دنبال نگرانی ها از افزایش ذخایر نفتی و کاهش تقاضا به دنبال تشدید تنشهای تجاری میان آمریکا و چین، با کاهش هفتگی بها همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت با 7 سنت افزایش، به 72 دلار و 65 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 14 سنت افزایش، 69 دلار و 60 سنت در هر بشکه معامله شد. این در حالی است که هر دو شاخص نفت خام برنت و نفت وست تگزاس اینترمیدیت به ترتیب با کاهش هفتگی 3.6 درصدی و 2 درصدی همراه بودند.

بهای نفت به دنبال نگرانی ها از افزایش ذخایر نفتی و همچنین تشدید تنشهای اقتصادی میان آمریکا و چین با کاهش هفتگی همراه بوده است. کارشناسان از احتمال وقوع یک جنگ تجاری که می تواند برای اقتصاد آمریکا هم مضر باشد، ابراز نگرانی کرده اند.

کاهش تقاضای نفت در آمریکا و چین به دلیل مشکلات اقتصادی ایجاد شده میان دو کشور بر بهای طلای سیاه اثرگذار بوده است. داده های آماری نشان می دهد که آمریکا در سال 2017، 20.2 درصد کل تقاضای جهانی نفت را داشته است. چین هم در سال گذشته میلادی 13 درصد از کل نفت جهان را مصرف کرده است.

به دنبال ثبات در ارزش دلار آمریکا، بهای طلا امروز (جمعه) هم همچنان روند نزولی را طی کرد. قیمت طلا در معاملات پیشین به پایین ترین سطح در یک سال اخیر رسیده بود. بهای هر اونس طلا با 0.2 درصد کاهش به 1219.28 دلار رسید. ارزش دلار آمریکا هم در مقابل سبد دیگر ارزهای جهانی با 0.1 درصد افزایش همراه بود. گزارشها حاکی از آن است که به دنبال ابراز نگرانی روز گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی، ارزش دلار تحت تأثیر قرار گرفت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین