کد خبر: ۱۵۱۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳
یک مقام مسئول گفت: با توجه به آنکه زمان زیادی تا عید قربان باقی نمانده است، نمی‌توان انتظار کاهش قیمت دام زنده و نیز گوشت قرمز را داشت.
ناطقان: علی‌اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان اینکه قیمت گوشت در روزهای اخیر نوسان چندانی در بازار نداشته است، اظهار کرد: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی با نرخ 46 هزار و 500 تا 47 هزار و 500 به مغازه دار و 51 هزار تومان به مشتری عرضه می‌شود.

به گفته وی، رکود سنگینی بر بازار گوشت گوسفندی ناشی از کاهش قدرت خرید خانوار حاکم است.

ملکی قیمت گوشت در بازار را پیش‌بینی کرد و افزود: با توجه به آنکه زمان زیادی تا عید قربان باقی نمانده است، یقینا نمی‌توان متصور بود که قیمت گوشت قرمز در بازار کاهش یابد چرا که این انگیزه در دامدار وجود دارد که در ماه پیش رو، دام خود را با قیمت بالاتری در بازار عرضه کند.

وی نرخ هر کیلو دام زنده گوسفندی در تهران را 21 هزار و 500 تا 22 هزار و 500 تومان اعلام کرد و گفت:  نوسان نرخ دلار و دینار در ماه‌های اخیر انگیزه قاچاقچیان برای خروج دام از مرزهای کشور را افزایش داده است، به همین دلیل از مسئولان ذی ربط انتظار می رود که از قاچاق دام جلوگیری کنند چرا که هم اکنون با کمبود دام در میادین روبه‌رو هستیم.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی ادامه داد: اتحادیه پس از رصد روزانه بازار به تمامی دستگاه‌ها اطلاع رسانی لازم را انجام می دهد، اما در نهایت تصمیم‌گیری و برخورد با دستگاه‌های نظارتی است.

وی در پایان  تصریح کرد: هم اکنون دام زنده به وفور از مرزهای غربی کشور همچون مرز پیرانشهر، باشماق و بانه در حال خروج است و انتظار می رود دستگاه‌های ذی ربط با نظارت کافی از ادامه این روند جلوگیری کنند تا کمبود دام بیش از پیش اثر خود را بر بازار داخل نگذارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین