کد خبر: ۱۵۱۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳
معاون فنی اداره کل محیط زیست آذربایجان غربی گفت: دریاچه ارومیه با شرایط نرمال و با تراز اکولوژیک هنوز فاصله زیادی دارد.
ناطقان: حجت جباری معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی در رابطه با وضعیت دریاچه ارومیه و افزایش تراز آب دریاچه اظهار کرد:  زمانی که می گوییم دریاچه ارومیه در وضعیت خوبی قرار دارد، به این معنی نیست که احیا شده باشد. اگر شرایط آبی دریاچه را با سال گذشته مقایسه کنیم، تنها سه سانتی متر افزایش تراز داشته است .

وی ادامه داد: هم اکنون سطح تراز دریاچه ارومیه عدد 270.264 است این در صورتی است سال گذشته این عدد 270.261 بود.

جباری گفت: دریاچه ارومیه با شرایط نرمال و با تراز اکولوژیک هنوز فاصله زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: بارش های اخیر،جان دوباره به دریاچه ارومیه بخشید
وی در رابطه با قرمزی آب دریاچه نیز افزود: هر سال رنگ دریاچه ارومیه در  فصل تابستان به رنگ قرمز در می آید و تا اواخر فصل پاییز این رنگ پایدار است. علت آن وجود جلبک ها و باکتری هایی که در شرایط شوری زیاد و گرم شدن هوا رنگ ریزه قرمز رنگ تولید می کنند تا بتوانند در این شرایط مقاوم باشند؛ به همین دلیل رنگ دریاچه به صورت قرمز دیده می شود.


معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی با بیان اینکه تنها گونه گیاهی زنده دریاچه ارومیه در شرایط مناسبی است، تصریح کرد: هم اکنون آرتمیا تنها گونه زنده دریاچه به دلیل شوری زیاد آب و کمبود اکسیژن و افزایش دمای دریاچه از بین رفته است اما به دلیل وجود جنین (تخم ) این گونه در اعماق دریاچه، با آغاز فصل بهار و مساعد شدن شرایط دریاچه ارومیه این گونه نیز احیا می شود.


وی افزود: جمعیت این گونه هم اکنون به دلیل نامناسب بودن شرایط دریاچه کاهش یافته و تا زمانی که شرایط این گونه باشد آرتمیا دیده نمی شود .

جباری گفت: سازمان محیط زیست در 4 سال گذشته بیش از 4 تن سیست آرتمیا (جنین ) موجود در دریاچه ارومیه را خریداری کرده و هم اکنون در سردخانه و در شرایط مناسب نگهداری می شوند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین