کد خبر: ۱۵۱۲۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵
بعد از چندین ماه تنش میان ترکیه و هلند، دو کشور توافق کردند که روابط دو کشور را به حالت عادی بازگردانند.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد، در حاشیه اجلاس ناتو در دیدار با همتای هلندی‌اش مسائل تنش‌زا میان دو کشور مورد گفت‌وگو قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تنش‌های جزئی میان دو کشور باعث ضرر رساندن به روابط مشترک استراتژیک می‌شود به همین دلیل دو طرف انتظار این تنش‌ها را دارند.

وی ادامه داد دو کشور تصمیم گرفته‌اند که سفرای خود را هرچه سریع‌تر اعلام کنند. بر همین اساس همتای هلندی خود را برای ترسیم یک نقشه راه در جهت عادی‌سازی روابط میان دو کشور به ترکیه دعوت کرد. قرار است این سفر در آینده نزدیک انجام شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۴۵۰ هزار شهروند ترکیه مقیم هلند هستند و یکی از پایگاه‌های اجتماعی ترکیه در خارج از کشور در هلند قرار دارد.

در گذشته هلند از برگزاری کمپین‌های انتخاباتی توسط مقامات ترکیه در خاک این کشور جلوگیری کرده بود.در همین راستا اجازه سخنرانی به وزیر خانواده و سیاست‌های اجتماعی ترکیه در روتردام در ۱۱ ماه مارس ۲۰۱۷ داده نشد.

وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که دو کشور علاوه بر اینکه عضو ناتو بوده در مسائل پناهجویان‌،‌ مبارزه با تروریسم و روابط استراتژیک همکاری‌های گسترده‌ای دارند.

همچنین وزیر امور خارجه هلند به مولود چاووش‌اوغلو نامه‌ای نوشته است و پس از آن گفت‌وگوی تلفنی میان دو کشور انجام گرفته است.

انتظار می‌رود وزیر امور خارجه هلند در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ به ترکیه سفر کند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: ترکیه ، هلند ، توافق
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین