کد خبر: ۱۵۲۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲
ایت الله موحدی کرمانی:
امام جمعه موقت تهران با اشاره به لزوم ترمیم و تغییر تیم اقتصادی کابینه دولت، اظهار داشت: گفته می‌شود برخی از اعضا تیم اقتصادی کابینه سیاست‌های اقتصادی دولت را قبول ندارند؛ لذا چند صدایی از دولت درباره تصمیمات اقتصادی پذیرفتنی نیست و نباید این چند صدایی به گوش برسد.
ناطقان: آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با اشاره به سالروز عملیات مرصاد گفت: در عملیات مرصاد منافقین کوردل فکر کردند که می توانند به ایران بیایند و ایران را تصرف کنند و حکومت اسلامی را ساقط کنند، اما به حمدالله در این عملیات که لشکر اسلام وارد شد و منافقین نابود شدند.
 

وی افزود: خداوند انشالله منافقین را با دشمنان دین محشور کند و در آتش بسوزاند.
 
خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به سالگرد اقامه نماز جمعه به امامت مرحوم آیت الله طالقانی بیان داشت: نماز جمعه برای افرادی که توان ندارند در حکم یک حج است؛ چرا که حج فقرا نماز جمعه است.


آیت الله موحدی کرمانی به ذکر ۴ نکته و پیشنهاد درمورد مسائل اقتصادی پرداخت و خطاب به دولتمردان گفت: تنها باید کالا‌های اساسی با نرخ ترجیحی ۴۲۰۰ تومان تهیه شوند که این کالا‌ها عبارتند از دارو، مواد اولیه دارو، مواد غذایی، نهاد‌های دامی و کشاورزی و سایر مایحتاج مهم مردم. بنابر این موارد باید با ارز ترجیحی یعنی ارز ۴۲۰۰ تومانی تهیه شود تا کالا‌ها ارزان‌تر در اختیار مردم قرار گیرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: متاسفانه طبق اطلاعات واصله از اواخر فروردین امسال تا اواسط خرداد کالا‌های غیر ضروری با ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومان وارد کشور شده است لذا بنده نمی‌دانم در این مورد چگونه تأسف و نگرانی خودم را به عنوان خطیب نماز جمعه ابراز کنم.

وی با بیان اینکه بخش عظیمی از منابع ارزی کشور طبق این اقدامات از بین رفت، بیان داشت: این مسئله موجب ایجاد فساد و رانت دراقتصاد کشور شد. از دولت انتظار می رود بازار ثانویه ارز را به شکل جدی پیگیری نماید. همچنین بنده معتقدم ارائه ارز برای سفر‌های غیر ضرور خیانت به کشور است، البته گاهی سفر ضروری است به عنوان مثال دانشجویی به این ارز احتیاج دارد و می‌خواهد با آن تحصیل کند و یا امثال اینها، اما ارائه ارز ترجیحی برای سفر‌های غیر ضرور چه لزومی دارد؟

حجم نقدینگی مدیریت نشود کلیه بازار‌های اقتصادی کشور را دچار نوسان خواهد شد

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات اقتصادی کشور مربوط به وضعیت بانکی است، گفت: در این بخش به دلیل ضعف نظارتی از سوی بانک مرکزی شاهد افزایش گسترده حجم نقدینگی هستیم. این حجم نقدینگی اگر در کشور مدیریت نشود کلیه بازار‌های اقتصادی کشور را دچار نوسان و تلاطم می‌کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: راهکار‌های دولت برای جهت دهی به نقدینگی به سمت بازار‌های مولد اقتصادی باید هر چه سریع‌تر مشخص و عملی گردد. عدم استقلال بانک مرکزی از دولت ریشه بخشی عمده‌ای از مشکلات کنونی کشور است.
وی ادامه داد: استقلال بانک مرکزی راه حل مشکل اقتصاد بانک مرکزی از قوه مجریه است.

چند صدایی درباره تصمیمات اقتصادی پذیرفتنی نیست/ دولت باید صدای واحد اقتصادی داشته باشد

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به لزوم ترمیم و تغییر تیم اقتصادی کابینه دولت، اظهار داشت: گفته می‌شود برخی از اعضا تیم اقتصادی کابینه سیاست‌های اقتصادی دولت را قبول ندارند؛ لذا چند صدایی از دولت درباره تصمیمات اقتصادی پذیرفتنی نیست و نباید این چند صدایی به گوش برسد. دولت باید صدای واحد اقتصادی داشته باشد. بنابراین لازم است از نیرو‌های جوان، فعال، همراه ویکصدا در تیم اقتصادی دولت استفاده شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه در شرایط کنونی کشور بازنگری بر ساختار مدیریت متمرکز ضروری است بیان داشت: بهره گیری و تفویض اختیارات به استانداران برای بهره گیری از ظرفیت‌های منطقه‌ای خودشان ضرورت دارد.

وی افزود: از جناب رئیس جمهور انتظار می‌رود براساس اصول ۱۲۷ و ۱۳۸ قانون اساسی برای تحقق در استان‌های کشور بخشی از اختیارات خود را به استانداران تفویض نمایند.

آیت الله موحدی کرمانی در بخش دیگری از اظهارات خود چند نکته را به دولتمردان گوشزد کرد و گفت: دولتمردان بکوشند تا دل را از محبت مردم و عشق به خدمت برای جامعه پر کنند. دولتمردان واقعا غمخوار مردم باشند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه مسئولین باید واقعا از غم مردم رنج ببرند، بیان داشت: مسئولین برای آرامش مستضعفین جامعه سطح زندگی را پایین بیاورند و به دریافت معمول و متعارف از بیت المال قانع باشند.

وی با بیان اینکه مسئولین پاک نباید اجازه دهند تا در بینشان افرادی خائن پیدا شوند و میلیارد‌ها تومان از بیت المال را بدزدند و چپاول کنند، تصریح کرد: باید با نظارت کامل و دقیق جلوی این خطر گرفته شود البته قوه قضاییه هم باید اشد مجازات را درباره غارتگران بیت المال اعمال کند.

آیت الله موحدی کرمانی تاکید کرد: مسئولین نباید منتظر باشند تا مردم به دلایل اقتصادی به خیابان‌ها بریزند و خواسته‌های مشروع خود را مطالبه کنند تا آن وقت اقدام مناسب انجام دهند؛ لذا دولت، دولت تدبیر است و باید مشکلات اقتصادی مردم را شناسایی کند. البته مردم انقلابشان را دوست می‌دارند و صبر انقلابی دارند و صبر را از امام حسین (ع) آموخته اند، اما مسئولین هم باید بکوشند انقلابی باشند و کار انقلابی کنند.
منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین