کد خبر: ۱۵۲۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: برخورد خودرو محیط‌بان احمدی نیک با تپه ماسه‌ای درحین تعقیب شکارچی سابقه دار باعث شد، سه فرزندش از نعمت داشتن پدر محروم شوند.
ناطقان: جمعه شب گذشته محیط‌بان مهدی احمدی نیک در حین ماموریت و تعقیب یک شکارچی  دچار سانحه و متاسفانه شهید شد.

جمشید محبت خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست به تشریح علت شهادت محیط‌بان مهدی احمدی نیک در منطقه قلعه گنج استان کرمان  پرداخت و گفت: این محیط‌بان خوشنام ۳۵ ساله از سال ۹۳ به عنوان محیط بان به خدمت در سازمان محیط زیست مشغول شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست  اظهار داشت: همیاران محیط زیست در منطقه قلعه گنج  به محیط‌بان احمدی نیک و همکارانش خبر می دهند که یک شکارچی سابقه دار در حال شکار گونه‌ای از پرنده بومی در معرض انقراض در منطقه قلعه گنج است.

وی در ادامه تشریح کرد: محیط‌بان شهید احمدی نیک به همراهی یکی از همکارانش (با خودرو شخصی) به منظور شناسایی و دستگیری متهم به محل گزارش شده می‌روند.

محبت‌خانی گفت: در جریان تعقیب، شکارچی متوجه تعقیب کنندگانی که لباس محیط‌بانی به تن دارند شده و اقدام به فرار می‌کند که متاسفانه با سرعت گرفتن خودرو محیط‌بانان برای دستگیری متهم، شهید احمدی نیک کنترل خودرو را از دست می‌دهد و با برخورد با تپه‌های شنی از جاده خارج شده و متاسفانه قفسه سینه این محیط‌بان با فرمان خودرو برخورد کرده و در اثر اصابت جسم سخت دچار شکستگی گردن و قطع نخاع می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه این گزارش از سوی پزشکی قانونی تایید و اعلام شده است، گفت: روز گذشته گزارش نحوه شهادت وی به  بنیاد شهید ارسال شد.

وی خاطر نشان کرد: برابر با دستور جدید ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح، محیط‌بانان همانند سایر کارکنان نیروهای مسلح در چنین حوادثی شهید محسوب می‌شوند.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین